Branża restauracyjna, podobnie jak hotelarska, nie miała w ostatnich latach łatwego życia. Globalna pandemia i związane z nią ograniczenia, z czasowym zamknięciem lokali włącznie, bardzo niekorzystnie odbiły się na wynikach finansowych firm, a wiele z nich zmusiły do całkowitego zawieszenia działalności. Obecnie sytuacja znacznie się ustabilizowała i wreszcie pojawiła się nadzieja, że bary, restauracje, pizzerie i kawiarnie będą mogły już na stałe funkcjonować w normalnym trybie. Zniesienie w marcu limitu osób w lokalach gastronomicznych to doskonały pretekst do przyjrzenia się przez restauratorów swoim materiałom graficznym, odświeżenie ich i uzupełnienie. Dla osób rozpoczynających przygodę z branżą to z kolei świetna okazja do zaznaczenia swojej obecności na lokalnym rynku i zapisania się w pamięci potencjalnych klientów.
Pakiety dla restauracji – co warto zamówić w drukarni?
Jeżeli uruchamiasz swoją pierwszą restaurację lub bar, albo też potrzebujesz powiewu świeżości w swoim biznesie to powinieneś postawić na takie elementy:
MENU
Powinno ono być zaprojektowane niezwykle starannie, zgodnie z duchem marki i z uwzględnieniem preferencji grupy docelowej. Jeżeli prowadzisz ekskluzywną restaurację to dobrym wyborem będzie menu na papierze kredowym, oprawione w twardą oprawę ze złoceniami, ze starannie wykaligrafowanymi nazwami dań. W takim przypadku najlepiej sprawdza się minimalistyczna elegancja, która kojarzy się z klasą i dobrym gustem. W swoim lokalu używasz tylko ekologicznych produktów z lokalnego rynku? Wydrukuj jadłospis na papierze z recyklingu. Kiedy natomiast specjalizujesz się w domowym jedzeniu, jesteś właścicielem popularnego food trucka lub baru typu fast food to możesz pozwolić sobie na większą swobodę i dowolność. W takim przypadku nie bój się eksperymentować z formą menu, jego kolorystyką czy zastosowaną czcionką. Menu w kształcie hamburgera, garnka albo smakowitego obwarzanka? Czemu nie!
ULOTKI
Czasy, kiedy ulotki przeżywały szczyt swojej popularności wedle wielu opinii już dawno przeminęły, ale w rzeczywistości taka forma reklamy wciąż ma swoich zwolenników. Szczególnie, gdy jest ona swego rodzaju uzupełnieniem kampanii mobilnych, reklam w wyszukiwarkach internetowych i mediach społecznościowych. Ulotki to nadal dobry sposób na zaistnienie w świadomości osób starszych i wykluczonych cyfrowo, które przecież też mogą stać się klientami Twojego baru czy restauracji! Przygotowując ulotkę swojego lokalu postaw na przejrzystość i klarowność przekazu, koniecznie podaj lokalizację (najlepiej z mapką), ceny wybranych dań i informację o możliwości dowozu. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na ulotce kodu rabatowego, który zachęci klientów do odwiedzenia Twojej restauracji. Jeżeli chodzi o formę ulotki to powinna ona być spójna z menu i pozostałymi elementami wizualnymi: szyldem, plakatami itp…
DODATKI, KTÓRE SCALAJĄ CAŁOŚĆ
Ostatnia z kategorii materiałów drukowanych dla branży gastronomicznej to wszelkiego rodzaju detale i dodatki, które na pierwszy rzut oka wydają się mało istotne, a jednak ich rola jest nieoceniona. I to zarówno w kontekście wizerunkowym, jak i funkcjonalnym. O czym więc dokładnie mowa? Mogą to być na przykład:
– naklejki z logo lub zabawnym hasłem, które zabezpieczą przed odwijaniem się bibułki na hamburgerze,
– tekturowe opakowania na frytki, powleczone folią spożywczą, dzięki której tłuszcz nie będzie przesiąkał przez opakowanie,
– specjalne karty lojalnościowe do zbierania naklejek czy pieczątek przez stałych klientów,
– papierowe podkładki/obrusy na stoły z informacją o sposobie przyrządzania potraw albo z kolorowankami, zgadywankami czy krzyżówkami, umilającymi czas oczekiwania na posiłek;
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu materiałów dla swojej restauracji, baru czy punktu gastronomicznego to zapraszamy do kontaktu. W naszej drukarni stacjonarnej GreenPress chętnie Ci doradzimy, pomożemy w wyborze papieru i sposobów jego uszlachetnienia, a także wydrukujemy wszystkie materiały, z pudełkami i opakowaniami włącznie.