Materiały drukowane dla restauracji – co warto zamówić?

Spójna identyfikacja wizualna i utrzymane w jednym duchu materiały reklamowe to absolutna podstawa w każdej firmie. Nie inaczej jest w przypadku restauracji i ogólnie pojętego sektora gastronomicznego. Dziś postanowiliśmy przyjrzeć się materiałom drukowanym właśnie dla tej branży i przygotowaliśmy kilka podpowiedzi, w jakie materiały powinni zainwestować restauratorzy i na jakie elementy należy zwrócić uwagę, projektując druki dla swojego lokalu.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Branża restauracyjna, podobnie jak hotelarska, nie miała w ostatnich latach łatwego życia. Globalna pandemia i związane z nią ograniczenia, z czasowym zamknięciem lokali włącznie, bardzo niekorzystnie odbiły się na wynikach finansowych firm, a wiele z nich zmusiły do całkowitego zawieszenia działalności. Obecnie sytuacja znacznie się ustabilizowała i wreszcie pojawiła się nadzieja, że bary, restauracje, pizzerie i kawiarnie będą mogły już na stałe funkcjonować w normalnym trybie. Zniesienie w marcu limitu osób w lokalach gastronomicznych to doskonały pretekst do przyjrzenia się przez restauratorów swoim materiałom graficznym, odświeżenie ich i uzupełnienie. Dla osób rozpoczynających przygodę z branżą to z kolei świetna okazja do zaznaczenia swojej obecności na lokalnym rynku i zapisania się w pamięci potencjalnych klientów.

Pakiety dla restauracji – co warto zamówić w drukarni?

Jeżeli uruchamiasz swoją pierwszą restaurację lub bar, albo też potrzebujesz powiewu świeżości w swoim biznesie to powinieneś postawić na takie elementy:

MENU

Powinno ono być zaprojektowane niezwykle starannie, zgodnie z duchem marki i z uwzględnieniem preferencji grupy docelowej. Jeżeli prowadzisz ekskluzywną restaurację to dobrym wyborem będzie menu na papierze kredowym, oprawione w twardą oprawę ze złoceniami, ze starannie wykaligrafowanymi nazwami dań. W takim przypadku najlepiej sprawdza się minimalistyczna elegancja, która kojarzy się z klasą i dobrym gustem. W swoim lokalu używasz tylko ekologicznych produktów z lokalnego rynku? Wydrukuj jadłospis na papierze z recyklingu. Kiedy natomiast specjalizujesz się w domowym jedzeniu, jesteś właścicielem popularnego food trucka lub baru typu fast food to możesz pozwolić sobie na większą swobodę i dowolność. W takim przypadku nie bój się eksperymentować z formą menu, jego kolorystyką czy zastosowaną czcionką. Menu w kształcie hamburgera, garnka albo smakowitego obwarzanka? Czemu nie!

ULOTKI

Czasy, kiedy ulotki przeżywały szczyt swojej popularności wedle wielu opinii już dawno przeminęły, ale w rzeczywistości taka forma reklamy wciąż ma swoich zwolenników. Szczególnie, gdy jest ona swego rodzaju uzupełnieniem kampanii mobilnych, reklam w wyszukiwarkach internetowych i mediach społecznościowych. Ulotki to nadal dobry sposób na zaistnienie w świadomości osób starszych i wykluczonych cyfrowo, które przecież też mogą stać się klientami Twojego baru czy restauracji! Przygotowując ulotkę swojego lokalu postaw na przejrzystość i klarowność przekazu, koniecznie podaj lokalizację (najlepiej z mapką), ceny wybranych dań i informację o możliwości dowozu. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na ulotce kodu rabatowego, który zachęci klientów do odwiedzenia Twojej restauracji. Jeżeli chodzi o formę ulotki to powinna ona być spójna z menu i pozostałymi elementami wizualnymi: szyldem, plakatami itp…

DODATKI, KTÓRE SCALAJĄ CAŁOŚĆ

Ostatnia z kategorii materiałów drukowanych dla branży gastronomicznej to wszelkiego rodzaju detale i dodatki, które na pierwszy rzut oka wydają się mało istotne, a jednak ich rola jest nieoceniona. I to zarówno w kontekście wizerunkowym, jak i funkcjonalnym. O czym więc dokładnie mowa?  Mogą to być na przykład:

– naklejki z logo lub zabawnym hasłem, które zabezpieczą przed odwijaniem się bibułki na hamburgerze,

– tekturowe opakowania na frytki, powleczone folią spożywczą, dzięki której tłuszcz nie będzie przesiąkał przez opakowanie,

– specjalne karty lojalnościowe do zbierania naklejek czy pieczątek przez stałych klientów,

– papierowe podkładki/obrusy na stoły z informacją o sposobie przyrządzania potraw albo z kolorowankami, zgadywankami czy krzyżówkami, umilającymi czas oczekiwania na posiłek;

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu materiałów dla swojej restauracji, baru czy punktu gastronomicznego to zapraszamy do kontaktu. W naszej drukarni stacjonarnej GreenPress chętnie Ci doradzimy, pomożemy w wyborze papieru i sposobów jego uszlachetnienia, a także wydrukujemy wszystkie materiały, z pudełkami i opakowaniami włącznie.

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?