Pakiety dla hoteli prosto z drukarni – co warto zamówić przed nowym sezonem?

Ostatnie dwa lata stanowiły trudny czas dla branży hotelarskiej. Pandemia i związane z nią obostrzenia sprawiły, że goście nie mogli przyjeżdżać wcale lub też obłożenie pokoi musiało być mniejsze niż dotychczas. Na szczęście powoli nadchodzą lepsze czasy i pojawiła się nadzieja, że hotele, pensjonaty i inne miejsca wypoczynku będą mogły wreszcie funkcjonować na normalnych zasadach. Jeżeli więc działasz w branży hotelarskiej to właśnie przyszedł ten moment, kiedy warto uzupełnić swoje drukowane materiały marketingowe lub też stworzyć dla gości coś nowego i absolutnie wyjątkowego.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Prowadzenie hotelu czy pensjonatu wymaga dużej wiedzy i umiejętności, w tym efektywnego zarządzania czasem i rozwiązywania wielu sytuacji kryzysowych każdego dnia. Najważniejszym zadaniem właściciela czy managera takiego miejsca jest jednak ułatwianie życia i uprzyjemnianie czasu gościom. Dobrze przemyślane, zaprojektowane i wykonane z najwyższą starannością materiały marketingowe mają w tym swój udział, bo nie tylko stanowią dla klientów źródło wiedzy o ofercie hotelu, ale także sprawiają, że czują się oni dopieszczeni.

Szczególnie, że pod pojęciem „materiałów marketingowych” w przypadku hoteli nie należy rozumieć tylko ulotek czy katalogów. Mowa bowiem o wszystkich tych drukach, z którymi goście spotkają się podczas całego pobytu i w dużej mierze traktują jako naturalny element „scenografii” hotelu.

Jakie materiały reklamowe i wizerunkowe spotkać można w hotelach czy pensjonatach?

  • Ulotki, katalogi i prezentacje dodatkowych atrakcji, które znajdują się przy recepcji lub w hotelowym holu,
  • Plakaty rozwieszane na korytarzach czy w windach, informujące o aktualnych wydarzeniach i atrakcjach,
  • Zawieszki na drzwi z hasłami „Nie przeszkadzać”, „Proszę posprzątać pokój” itp.,
  • Papierowe koperty na klucze, szczególnie tych, w formie kart do otwierania pokoju i włączania światła,
  • Menu restauracyjne, w tym wkładki na sezonowe i aktualne propozycje,
  • Koperty, notatniki, kartki pocztowe, które goście mogą znaleźć w hotelowym pokoju,
  • Ankiety dla gości,
  • Informacje z hasłem do wi-fi, regulaminy korzystania z pokoju czy innych atrakcji,
  • Wszelkie gadżety dla najmłodszych gości: kolorowanki, komiksy, książeczki z zadaniami
  • Upominki lub elementy upominków dla gości, rozdawanych przy wymeldowaniu, np. pudełka na własnej roboty ciasteczka czy papierowe zawieszki na lokalne smakołyki z logo hotelu

Na co zwrócić uwagę, projektując materiały reklamowe dla hotelu?

W przypadku hoteli, pensjonatów, agroturystyk i innych miejsc wypoczynku, materiały reklamowe powinny być nie tylko użyteczne dla gości, ale również spójne z filozofią samego obiektu. W końcu klienci korzystają z nich każdego z dnia, więc szkoda taki potencjał zmarnować. Projektując wszelkie ulotki, menu, koperty, notatniki i tym podobne druki koniecznie trzeba operować kolorystyką swojej marki, zadbać, by treści były odpowiednio napisane i wyedytowane, a grafika przygotowana z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Nie bez znaczenia jest także wybór samego papieru i metod jego uszlachetniania, bo to właśnie takie elementy i detale mają dla gości duże znaczenie. Jeżeli więc zarządzacie ekskluzywnym SPA, pięciogwiazdkowym hotelem lub należycie do znanej, światowej sieci to postawcie na materiały, wydrukowane na papierze kredowym i dodajcie złote lub srebrne akcenty, wykonane metodą hot-stampingu. Możecie też niektóre druki urozmaicić bibułkami i kolorowymi przekładkami. W przypadku małych, ukrytych wśród lasów pensjonatów bądź ekologicznych gospodarstw agroturystycznych lepszym wyborem będą materiały dla gości, wykonane z eko-papieru, ozdobione wycięciami lub tłoczeniami. Najważniejsze, by wszystkie elementy wizualne były zaprojektowane w podobnym klimacie i tworzyły ze sobą harmonijną, a zarazem cieszącą oko całość.

Jeżeli szukacie pomysłu na materiały reklamowe dla swojego hotelu czy pensjonatu lub potrzebujecie wsparcia przy realizacji własnego pomysłu to zapraszamy do kontaktu. W drukarni stacjonarnej GreenPress przedstawiamy Wam różne dostępne opcje i przygotujemy wszystkie druki, na jakich Wam zależy.

Zobacz więcej:

Drukarnia dla branży kosmetycznej – co warto zamówić?

Branża kosmetyczna rozwija się w niesamowitym tempie, a ilość dostępnych na rynku produktów może przyprawić o zawrót głowy. Jeśli więc jesteś producentem artykułów z kategorii “Beauty” to z pewnością wiesz, że wyróżnienie się na tle konkurencji jest kwestią kluczową. Najlepszym sposobem walki o Klienta jest oferowanie produktów o doskonałym składzie i rozwiązujących realne problemy urodowe ale czasem nawet to nie wystarczy, by osiągnąć sukces. Wtedy z pomocą przychodzi dział marketingu i sprzedaży, a także… drukarnia. Co zatem można i warto zamówić w drukarni dla produktów z branży kosmetycznej?

Przygotowanie pliku do druku – o czym trzeba pamiętać?

Otrzymanie swojego projektu w wersji papierowej, prosto z maszyny drukarskiej i jeszcze pachnącego tuszem, to uczucie, którego nie da się porównać z żadnym innym. Niestety czasem zdarza się tak, że ulotka, katalog, notes czy plakat zamiast dawać efekt WOW – rozczarowują. Dlaczego? W zdecydowanej większości przypadków przyczyną jest niewłaściwe przygotowanie pliku do druku. Postanowiliśmy więc ułatwić Wam zadanie i opracowaliśmy krótką ściągę z najważniejszymi zasadami tworzenia plików dla drukarni.