Pakiety dla hoteli prosto z drukarni – co warto zamówić przed nowym sezonem?

Ostatnie dwa lata stanowiły trudny czas dla branży hotelarskiej. Pandemia i związane z nią obostrzenia sprawiły, że goście nie mogli przyjeżdżać wcale lub też obłożenie pokoi musiało być mniejsze niż dotychczas. Na szczęście powoli nadchodzą lepsze czasy i pojawiła się nadzieja, że hotele, pensjonaty i inne miejsca wypoczynku będą mogły wreszcie funkcjonować na normalnych zasadach. Jeżeli więc działasz w branży hotelarskiej to właśnie przyszedł ten moment, kiedy warto uzupełnić swoje drukowane materiały marketingowe lub też stworzyć dla gości coś nowego i absolutnie wyjątkowego.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Prowadzenie hotelu czy pensjonatu wymaga dużej wiedzy i umiejętności, w tym efektywnego zarządzania czasem i rozwiązywania wielu sytuacji kryzysowych każdego dnia. Najważniejszym zadaniem właściciela czy managera takiego miejsca jest jednak ułatwianie życia i uprzyjemnianie czasu gościom. Dobrze przemyślane, zaprojektowane i wykonane z najwyższą starannością materiały marketingowe mają w tym swój udział, bo nie tylko stanowią dla klientów źródło wiedzy o ofercie hotelu, ale także sprawiają, że czują się oni dopieszczeni.

Szczególnie, że pod pojęciem „materiałów marketingowych” w przypadku hoteli nie należy rozumieć tylko ulotek czy katalogów. Mowa bowiem o wszystkich tych drukach, z którymi goście spotkają się podczas całego pobytu i w dużej mierze traktują jako naturalny element „scenografii” hotelu.

Jakie materiały reklamowe i wizerunkowe spotkać można w hotelach czy pensjonatach?

  • Ulotki, katalogi i prezentacje dodatkowych atrakcji, które znajdują się przy recepcji lub w hotelowym holu,
  • Plakaty rozwieszane na korytarzach czy w windach, informujące o aktualnych wydarzeniach i atrakcjach,
  • Zawieszki na drzwi z hasłami „Nie przeszkadzać”, „Proszę posprzątać pokój” itp.,
  • Papierowe koperty na klucze, szczególnie tych, w formie kart do otwierania pokoju i włączania światła,
  • Menu restauracyjne, w tym wkładki na sezonowe i aktualne propozycje,
  • Koperty, notatniki, kartki pocztowe, które goście mogą znaleźć w hotelowym pokoju,
  • Ankiety dla gości,
  • Informacje z hasłem do wi-fi, regulaminy korzystania z pokoju czy innych atrakcji,
  • Wszelkie gadżety dla najmłodszych gości: kolorowanki, komiksy, książeczki z zadaniami
  • Upominki lub elementy upominków dla gości, rozdawanych przy wymeldowaniu, np. pudełka na własnej roboty ciasteczka czy papierowe zawieszki na lokalne smakołyki z logo hotelu

Na co zwrócić uwagę, projektując materiały reklamowe dla hotelu?

W przypadku hoteli, pensjonatów, agroturystyk i innych miejsc wypoczynku, materiały reklamowe powinny być nie tylko użyteczne dla gości, ale również spójne z filozofią samego obiektu. W końcu klienci korzystają z nich każdego z dnia, więc szkoda taki potencjał zmarnować. Projektując wszelkie ulotki, menu, koperty, notatniki i tym podobne druki koniecznie trzeba operować kolorystyką swojej marki, zadbać, by treści były odpowiednio napisane i wyedytowane, a grafika przygotowana z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Nie bez znaczenia jest także wybór samego papieru i metod jego uszlachetniania, bo to właśnie takie elementy i detale mają dla gości duże znaczenie. Jeżeli więc zarządzacie ekskluzywnym SPA, pięciogwiazdkowym hotelem lub należycie do znanej, światowej sieci to postawcie na materiały, wydrukowane na papierze kredowym i dodajcie złote lub srebrne akcenty, wykonane metodą hot-stampingu. Możecie też niektóre druki urozmaicić bibułkami i kolorowymi przekładkami. W przypadku małych, ukrytych wśród lasów pensjonatów bądź ekologicznych gospodarstw agroturystycznych lepszym wyborem będą materiały dla gości, wykonane z eko-papieru, ozdobione wycięciami lub tłoczeniami. Najważniejsze, by wszystkie elementy wizualne były zaprojektowane w podobnym klimacie i tworzyły ze sobą harmonijną, a zarazem cieszącą oko całość.

Jeżeli szukacie pomysłu na materiały reklamowe dla swojego hotelu czy pensjonatu lub potrzebujecie wsparcia przy realizacji własnego pomysłu to zapraszamy do kontaktu. W drukarni stacjonarnej GreenPress przedstawiamy Wam różne dostępne opcje i przygotujemy wszystkie druki, na jakich Wam zależy.

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?