Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Po czym poznać dobrą drukarnię? 3 najważniejsze kryteria

Stacjonarna czy cyfrowa? Lokalna czy sieciowa? Duża czy mała? Podczas poszukiwań najlepszej drukarni do realizacji swojego projektu zwykle w głowie kłębi nam się wiele pytań.  Szczególnie, że usługi poligraficzne oferuje bardzo wiele firm i niestety nie wszystkie są w stanie spełnić pokładane w nich nadzieje. Na szczęście wystarczy zweryfikować 3 podstawowe informacje, by przynajmniej wstępnie zweryfikować drukarnię i odrzucić wykonawców, którzy nie rokują zbyt dobrze. O jakich kryteriach mowa?

Po pierwsze: szeroka oferta wysokiej klasy materiałów

Dobra drukarnia to taka, która jest w stanie zrealizować nawet najtrudniejsze i najbardziej skomplikowane zlecenia. Musi mieć więc nie tylko bogatą ofertę papierów (w tym ozdobnych i ekologicznych kartonów, czy papieru z przyjemnymi w dotyku fakturami), ale również możliwość stosowania różnorodnych uszlachetnień druku. Złocenia we wszystkich kolorach tęczy, tłoczenie na sucho, ręcznie klejone przegródki i tasiemki, laserowo wycinane wzory i specjalne lakiery wymagają odpowiedniego sprzętu, doświadczenia i wykwalifikowanej kadry, więc nie każda drukarnia może sobie na nie pozwolić. Jeśli więc zakład poligraficzny jest w stanie zaoferować nam takie opcje dodatkowe to z pewnością warto wziąć go, podczas poszukiwań najlepszej drukarni.

Po drugie: profesjonalne doradztwo i indywidualne podejście

Stworzenie perfekcyjnego projektu opakowania czy katalogu w programie komputerowym to jedno, ale przeniesienie tej wizji na papier to już zupełnie inna bajka. Czasem coś, co na ekranie wygląda idealnie, w rzeczywistości będzie pozostawiało wiele do życzenia. Dlaczego? Ponieważ nie została uwzględniona specyfika papieru, stopień odwzorowania koloru, możliwości maszyny drukarskiej czy też grafik pominął jakiś inny, kluczowy z punktu widzenia DTP szczegół. Dobra drukarnia nie tylko “wyłapie” takie błędy i przed puszczeniem maszyn w ruch zapyta nas, czy rzeczywiście o taki efekt końcowy nam chodziło, ale również podpowie alternatywne rozwiązania. Co więcej, fachowi doradcy będą do naszej dyspozycji już na etapie przygotowywania projektu, dzięki czemu idealnie dobierzemy papier, format czy uszlachetnienia. 

Po trzecie: wysoka jakość usług

Dla dobrej drukarni ważniejsza jest szczerość, indywidualne podejście i dialog z klientem niż mechanicznie odhaczanie kolejnych, zrealizowanych projektów. Na tej kanwie –  w myśl zasady “jakość, a nie ilość” – budują zaufanie one odbiorców i dzięki temu zyskują sobie również ich lojalność. Co ciekawe, najlepsze drukarnie rzadko przeznaczają bardzo duże budżety na reklamę i działania marketingowe, bo w dużej mierze opierają się na rekomendacjach. Wybierając zakład poligraficzny nie warto więc kierować się tylko wysoką pozycją danej drukarni w wyszukiwarce internetowej czy wszechobecnymi banerami reklamowymi. Czasem lepiej poczytać opinie klientów (np. w mediach społecznościowych), przejrzeć jej wcześniejsze realizacje na stronie internetowej i w końcu – podpytać znajomych czy zaprzyjaźnione firmy. Może bowiem okazać się, że całkiem niedaleko znajduje się świetna drukarnia stacjonarna, do której możemy podejść, porozmawiać i wspólnie znaleźć najlepszy pomysł na realizację wymarzonej ulotki, wizytówki czy katalogu reklamowego.  

Czy w dzisiejszych czasach warto inwestować w drukowane materiały reklamowe? Jak najbardziej! Jeśli są one bowiem wykonane z największą starannością i w odpowiedni sposób uszlachetnione to stają się uosobieniem luksusu, dobrego smaku i troski o klienta. Kiedy dostaje on wizytówkę czy gadżet reklamowy, wydrukowany na pięknym papierze, ze złoceniami, folią lub tłoczeniem, to poświęca im zdecydowanie więcej czasu niż kolejnej wirtualnej reklamie, migającej na jego telefonie. Takiego potencjału nie można zmarnować, dlatego tak ważne jest, by do realizacji zlecenia zatrudnić jak najlepszą drukarnię.

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?