Pudełka dla e-commerce – dlaczego warto w nie zainwestować?

Opakowania dla sklepów internetowych
Każdego dnia tysiące sklepów internetowych wysyłają w świat miliony paczek ze swoimi produktami. Mało który sprzedawca jednak wie, że każda z tych przesyłek może zachęcić lub zniechęcić klienta do ponownych zakupów właśnie u niego. Dlaczego? Dzisiejsi odbiorcy są coraz bardziej świadomi, zwracają uwagę na detale i lubią się czuć – kolokwialnie mówiąc – dopieszczeni. Z tego powodu tak ważne jest odpowiednie pudełko na produkty, a także dodatkowe materiały w paczce: personalizowane podziękowanie, katalog z nowościami czy kupon rabatowy.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

E-commerce zaliczana jest do najbardziej dynamicznych branż na świecie, a panująca pandemia skłoniła jeszcze więcej osób do rezygnacji ze stacjonarnych zakupów na rzecz tych online. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego to zwiększająca się popularność zakupów w sieci jest dla Ciebie dobrą wiadomością, ale także sporym wyzwaniem. Musisz bowiem wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać ludzi, by zrobili zakupy właśnie w Twoim e-sklepie. Oczywiście podstawą jest jakość produktów i profesjonalna obsługa, jednak ogólne wrażenie liczy się równie mocno. W końcu, którego sprzedawcę bardziej doceni klient? Tego, który prześle mu zamówienie w zwykłym kartonie, zaklejonym szarą taśmą lub owiniętym niedbale folią stretch, czy w eleganckim pudełku z logo sklepu, w którym dodatkowo znajdzie karteczkę z podziękowaniem za transakcję, próbki produktów czy ulotkę ze zniżką na kolejne zamówienie?

Pudełka dla sklepu internetowego – liczy się pomysł, nie budżet

Pudełko, w którym wysyłasz klientowi jego zamówienie ma ogromny potencjał brandingowy. Grzechem byłoby zatem go nie wykorzystać! Zaprojektuj opakowanie w taki sposób, by już na pierwszy rzut oka można było się zorientować, że przesyłka pochodzi właśnie od Ciebie. Co istotne, nie musisz wcale stosować wyszukanych i skomplikowanych trików. Bardziej liczy się pomysł i spójność z wizerunkiem sklepu i jego ofertą, a także wyglądem samej witryny internetowej. Nawet klasyczny, szary karton zyska niepowtarzalny wygląd, jeśli umieścisz na nim wycięte logo lub znak firmowy nałożony metodą hot-stampingu. Złocenie może być w szlachetnym odcieniu albo dokładnie w takim kolorze, jaki widnieje w Twojej księdze znaku lub na stronie sklepu. Jeżeli masz większy budżet lub sprzedajesz produkty z wyższej półki to postaw na ekskluzywne opakowania zbiorcze na produkty, inwestując w lepszy papier i większą ilość zdobień. W końcu kto powiedział, że opakowania zbiorcze muszą być minimalistyczne i proste?

Opakowania dla e-commerce – funkcjonalność to podstawa

Projektując pudełka zbiorcze, w których będziesz wysyłać klientom ich zamówienia, musisz pamiętać, że wygląd musi iść w parze z funkcjonalnością. Opakowanie musi wytrzymać transport, a nierzadko również niezbyt delikatne traktowanie przez przewoźnika, i dotrzeć do zamawiającego w nienagannym stanie. Najlepiej więc, jeśli odwiedzisz drukarnię stacjonarną i razem z doświadczonym pracownikiem dobierzesz karton o odpowiedniej grubości. Koniecznie zamów też pudełka w kilku różnych wielkościach, żeby ich rozmiar dopasowywać do zamówienia. Dzięki temu zoptymalizujesz swoje koszty, nie będziesz marnował zbyt dużych pudełek na jeden czy dwa produkty, a także nie będziesz musiał szukać sposobu na wypełnienie pustej przestrzeni w kartonie.

Nie tylko pudełka, czyli w co jeszcze powinien zainwestować e-sklep?

Kiedy już masz zaprojektowane idealne pudełko, koniecznie z logo swojego e-sklepu i danymi kontaktowymi, pomyśl o dodatkach, które jeszcze bardziej uatrakcyjnią przesyłkę. W tej kwestii jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia, jednak lepiej postawić na kilka miłych akcentów niż zasypać klientów górą materiałów reklamowych. Jakie zatem dodatki i patenty najlepiej się sprawdzają?

  • Podziękowania za zakupy w formie niewielkich karteczki
  • Wkładki z informacją, kto pakował zamówienie
  • Ulotki z kuponem rabatowym na następne zamówienie
  • Katalogi produktowe, najlepiej spójne z aktualnym zamówieniem klienta
  • Bibułki z logo, w które zawinięte jest zamówienie
  • Naklejki z logo, brand hero marki lub pozytywnymi hasłami
  • W przypadku zamówień w okresie przedświątecznym – kartki okolicznościowe

Jeżeli asortyment Twojego e-sklepu skierowany jest do konkretnej grupy odbiorców możesz też pomyśleć o dodatkach tematycznych. Klienci księgarni internetowej z pewnością ucieszą się z ciekawej zakładki lub listy książek, które będą miały swoją premierę w najbliższych tygodniach lub które warto przeczytać podczas wakacji. Mamy kilkulatków docenią natomiast, jeśli do zamówienia dorzucisz wydrukowaną  kolorowankę, rebusy lub inne zgadywanki dla ich pociechy. Ciekawym pomysłem jest również wykorzystanie potencjału samego opakowania za zamówienie ze sklepu internetowego. Może karton uda się zmienić później na legowisko dla kota, domek do zabawy lalkami albo grę planszową?

Zgłoś się do naszej drukarni, a z pewnością stworzymy projekt, który zachwyci klientów Twojego sklepu internetowego i sprawi, że będą zamawiać produkty tylko u Ciebie.

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?