Ekologiczne gadżety firmowe – krótki przegląd

Ekologiczne gadzety z drukarni
Troska o środowisko naturalne i proekologczne nastawienie do pracy to niezwykle istotna część naszej działalności poligraficznej. Z tego też względu niezwykle cieszy nas fakt, że coraz więcej firm z różnych branż podąża w tym samym kierunku i ma na sercu dobro naszej planety. Jednym z przejawów takiego zwrotu jest wybór ekologicznych gadżetów firmowych dla swoich klientów i partnerów. Dziś prezentujemy Wam kilka takich właśnie eko-produktów.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

1. Notesy, planery, kalendarze

Trudno zaprzeczyć stwierdzeniu, że wszelkiego rodzaju notesy, notatniki i planery należą do najpopularniejszych gadżetów firmowych. Nic w tym dziwnego, bo w końcu są bardzo praktyczne, a do tego w dyskretny sposób mogą nieść nasz przekaz marketingowy. W ostatnich latach coraz więcej marek decyduje się na zamówienie notesów i kalendarzy, wykonanych z ekologicznego papieru – pochodzącego z recyklingu i posiadającego odpowiednie certyfikaty środowiskowe. Co istotne, eko-notesy mogą mieć nie tylko prosty, niemal rustykalny wygląd, ale mogą zachwycać luksusowymi detalami, jak na przykład złocenia. Ciekawą opcją są także notatniki czy planery z okładką korkową, drewnianą lub lnianą, a także z ukrytymi w niej nasionami roślin. 

2. Gadżety z nasionami

Skoro już jesteśmy przy temacie roślin to kalendarze, planery i notesy nie są jedynymi gadżetami, w których znaleźć można nasiona kwiatów, traw, a nawet drzew. Absolutnym hitem kilku ostatnich sezonów są obrandowane patyczki i saszetki z nasionami, a także tzw. bomby kwietne z pakietem nasion roślin miododajnych lub wabiących motyle. Wiele firm stawia też na wizytówki czy ulotki z recyklingowanego papieru, w którym zatopione są ziarenka ziół czy warzyw. Tym samym nawet tracące na aktualności materiały reklamowe (np. ulotki sezonowe czy informujące o promocji) mogą zyskać drugie, bardzo pożyteczne życie.

3. Torby papierowe i płócienne

Podobno wielorazowych toreb w żadnym domu nigdy nie jest za dużo i firmy, inwestujące w praktyczne, a zarazem ekologiczne gadżety, doskonale o tym wiedzą. Wykonane z materiału torby na stałe wpisały się w krajobraz różnego rodzaju targów, szkoleń czy konferencji i to właśnie do nich pakowane są inne gadżety z tego typu eventów: notesy, breloczki, katalogi itp. Co jednak ciekawe, coraz więcej firm decyduje się na torby reklamowe wykonane z papieru – szczególnie te w mniejszych rozmiarach, gotowe pomieścić niewielki prezent z logo marki. Wybierając torbę z papieru kraftowego można mieć pewność, że będzie ona nie tylko dobrze wyglądała, ale także zaskoczy swoją wytrzymałością.

4. Przybory biurowe z drewna i kartonu

W pierwszym punkcie naszego zestawienia eko-gadżetów firmowych wymieniliśmy notesy i notatniki, ale na tym nie kończy się lista przyjaznych środowisku artykułów biurowych z logo marki! Wśród produktów reklamowych, które zajmują czołowe miejsca w rankingach popularności, są również wykonane z drewna lub grubego kartonu długopisy, drewniane kredki i ołówki, pakiety samoprzylepnych karteczek z papieru z recyklingu, a także korkowe podkładki pod myszkę lub maty na biurko. Z naszych obserwacji wynika, że przy dzisiejszych możliwościach w zasadzie każdy gadżet można wykonać z materiałów przyjaznych środowisku, więc dlaczego tego nie wykorzystać?

Ekologiczne gadżety firmowe, najczęściej wykonane z papieru lub drewna, to świetny sposób na promocję swojej marki i podkreślenie jej troski o środowisko naturalne. Jeśli natomiast za tymi drobnymi gestami idą również inne działania, np. kroki w kierunku zmniejszenia emisyjności czy zapotrzebowania energetycznego, to firma z pewnością dużo zyska w oczach obecnych i potencjalnych klientów. Skąd o tym wiemy? Z własnego doświadczenia, bo w końcu nazwa GreenPress do czegoś zobowiązuje i my już od dawna stawiamy na eko-rozwiązania!

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?