Drukarnia dla branży kosmetycznej – co warto zamówić?

Branża kosmetyczna rozwija się w niesamowitym tempie, a ilość dostępnych na rynku produktów może przyprawić o zawrót głowy. Jeśli więc jesteś producentem artykułów z kategorii “Beauty” to z pewnością wiesz, że wyróżnienie się na tle konkurencji jest kwestią kluczową. Najlepszym sposobem walki o Klienta jest oferowanie produktów o doskonałym składzie i rozwiązujących realne problemy urodowe ale czasem nawet to nie wystarczy, by osiągnąć sukces. Wtedy z pomocą przychodzi dział marketingu i sprzedaży, a także… drukarnia. Co zatem można i warto zamówić w drukarni dla produktów z branży kosmetycznej?

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
  1. Pudełka

Dobrze zaprojektowane, przyciągające wzrok klientów opakowania i pudełka to absolutny must have w branży kosmetycznej. W końcu wielu konsumentów podczas zakupów olbrzymią wagę przywiązuje do wyglądu produktu i ze sklepowej półki bierze to opakowanie, które najbardziej mu się podoba. Z tego też względu design pudełka musi być starannie przemyślany, a do tego spójny z wizją i wartościami marki. Co jednak istotne, sam wygląd to nie wszystko! Pudełko musi być także funkcjonalne, trwałe i wytrzymałe. Powinno ono skutecznie zabezpieczać produkt przed uszkodzeniem (szczególnie, gdy zawartość jest delikatna, np. wewnątrz znajduje się szklany słoiczek z kremem), mieć wielkość adekwatną do rozmiaru kosmetyku (odkrycie niewielkiego pojemniczka serum wewnątrz dużego opakowania z pewnością będzie dla kupującego rozczarowujące), a do tego zawierać wszelkie niezbędne informacje na temat składu i pochodzenia kosmetyków. Projektując opakowania na kosmetyki warto więc zastanowić się nie tylko nad grafiką, rodzajem papieru i sposobem jego uszlachetniania (lakier, złocenia, tłoczenia itp), wielkością pudełka czy dodatkowymi opcjami (wycięte okienko, papierowe lub piankowe przegródki), ale nawet nad sposobem jego otwarcia.

  1. Ulotki i instrukcje użytkowania

Z teoretycznego punktu widzenia większość informacji, niezbędnych dla potencjalnego kupującego, powinno znaleźć się na opakowaniu kosmetyku. Mowa o składzie i właściwościach produktu, pojemności, sposobie użytkowania i przechowywania, dacie przydatności czy producencie. W praktyce jednak pudełko ma ograniczoną powierzchnię, więc zadrukowywanie go ścianą tekstu nie jest praktycznym ani atrakcyjnym wizualnie rozwiązaniem. Z tego też względu warto dodatkowo przygotować specjalną wkładkę, która znajdzie się wewnątrz opakowania z produktem i będzie zawierała wskazówki dla użytkownika, informację o technologii produkcji i innowacyjnych rozwiązaniach, pozostałych kosmetykach z tej linii produktowej, a nawet kilka słów o aktualnych akcjach promocyjnych lub marketingowych (np. konkurs dla klientów). Taki druk może mieć na przykład formę dużej, składanej kartki (podobnej do instrukcjach stosowanych w lekach), małej książeczki czy niewielkiej ulotki, przypominającej harmonijkę. Ważne jest, aby był on czytelny i przejrzysty, zawierał informacje, które są naprawdę przydatne dla użytkowników, a do tego jego design był spójny z projektem pudełka.

  1. Akcesoria i dodatki, które dopełniają całość

Kosmetyki i produkty do pielęgnacji bardzo często postrzegane są nie tylko w kontekście artykułów pierwszej potrzeby, ale również bywają traktowane jako tzw. umilacze i drobne przyjemności. Szczególnie mowa tutaj o kosmetykach ekskluzywnych lub w pełni ekologicznych, kupowanych w markowych salonach – stacjonarnych i internetowych. Jeśli prowadzisz taki sklep to możesz zamówić dla swoich klientów i klientek dodatkowe materiały drukowane, dzięki którym “dopieścisz” ich i przywiążesz do swojej marki. Dobrym pomysłem jest zainwestowanie w papierowe torby, katalogi produktowe czy kartki w podziękowaniem za zakupu. W przypadku sprzedaży online świetnym wyborem są natomiast sygnowane logo pudełka, w których wysyłane jest zamówienie, papierowa taśma do zaklejania paczek czy też bibułki, zabezpieczające kosmetyki podczas transportu. Wielbiciele Twoich produktów z pewnością docenią takie detale i spojrzą na markę jeszcze przychylniejszym okiem. 

Po więcej inspiracji zapraszamy do naszej drukarni. Chętnie wesprzemy Twój biznes i pomożemy Ci stworzyć oryginalne materiały drukowane dla Twoich produktów z branży “Beauty”.

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?