Pudełka zbiorcze i ich ukryty potencjał marketingowy

Kiedy prowadzisz firmę produkcyjną lub jesteś dystrybutorem określonych produktów, to zwykle dużą wagę poświęcasz brandingowi. Dopracowane katalogi, starannie zaprojektowane wizytówki, metki i ulotki, a także pudełka to dla Ciebie codzienność. W większości firm jest jednak taki element, który nie zawsze dorównuje jakością i wyglądem reszcie materiałów papierowych. Mowa o opakowaniach zbiorczych na większe partie produktów.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Opakowania zbiorcze – czym są?

Opakowania zbiorcze to proste pudełka, przeznaczone na określoną, zazwyczaj bardzo dużą liczbę produktów. W tego typu kartonach producenci przesyłają większe zamówienia do sklepów, lokalnych dystrybutorów i odbiorców bezpośrednich, ale także umieszczają w nich kilka produktów z jednej linii czy też pakiety produktów jednorazowego użytku. Najbardziej przemawiające do wyobraźni przykłady to m.in. pudełko, mieszczące 100 sztuk maseczek higienicznych lub mokrych chusteczek do czyszczenia okularów, opakowanie na 30 tubek markowej farby do włosów dla salonu fryzjerskiego czy karton na 200 koszulek z logo, zamówionych w agencji reklamowej dla pracowników firmy. 

Na jakie opakowanie zbiorcze postawić?

Opakowania zbiorcze mogą mieć różne kształty i rozmiary, dlatego ich wybór zawsze powinien być podyktowany indywidualnymi potrzebami. Jeśli mają one pomieścić wiele produktów o znacznym ciężarze, to koniecznie muszą być wykonane z solidnego kartonu o dużej gramaturze, np. 250 g/m. W przypadku małej i lekkiej zawartości można wykorzystać cieńszą tekturę, dzięki czemu całość będzie lepiej się prezentowała. Co natomiast z konstrukcją samego opakowania? Pudełka zbiorcze mogą mieć formę prostego kartonu klapowego, czyli zamykanego za pomocą czterech przekładanych/zachodzących na siebie “klapek” czy “skrzydełek” lub też występować w postaci kartonu fasonowego, zamykanego bez konieczności używania taśmy lub kleju. Dodatkowo mogą posiadać specjalne przegródki z kartonu czy pianki, które zabezpieczą i ustabilizują podczas transportu delikatne produkty, np. szkło, ceramikę czy rękodzieło. Jeśli nie wiesz, jaki rodzaj, wielkość i kształt opakowania będzie najlepszy dla Twojego asortymentu, to najlepiej skorzystaj z usług drukarni stacjonarnej, której pracownicy doradzą Ci najbardziej optymalne i korzystne rozwiązanie.

Na czym polega potencjał marketingowy opakowań zbiorczych?

Opakowania zbiorcze na produkty lub przeznaczone do wysyłki większych zamówień w teorii muszą spełniać tylko jedno zadanie – być maksymalnie funkcjonalne. Z tego też względu bardzo często traktowane są przez przedsiębiorców po macoszemu i mało kto przywiązuje w ich przypadku wagę do aspektów wizualnych. Tymczasem nawet zwykły, prosty karton może być świetnym nośnikiem informacji i w subtelny sposób “przemycać” wartości Twojej marki. Szczególnie jeśli chcesz budować określony wizerunek w oczach swoich partnerów biznesowych, dystrybutorów, lokalnych przedstawicieli marki, a nie tylko klientów indywidualnych. Dostarczanie im produktów w eleganckich, sygnowanych logo lub ciekawie uszlachetnionych pudełkach zbiorczych, zamiast w jednolitych, pozbawionych jakichkolwiek detali kartonach z pewnością zostanie przez nich docenione i potraktowane jako wyraz szacunku. Co istotne, personalizacja opakowań zbiorczych wcale nie musi być skomplikowana ani generować dużych kosztów. Wystarczy wyraźne logo, charakterystyczny dla marki claim, wizerunek firmowego brand hero lub rysunek, nawiązujący do zawartości (np. ziarno kawy, naszkicowane ubrania czy kwiaty), a całe pudełko zyska zupełnie nowy wymiar. Jeśli natomiast zależy Ci na zrobieniu większego wrażenia, to możesz postawić na kolorowy nadruk, złocenia wykonywane techniką hot-stampingu, lakier wybiórczy, wytłoczenia lub laserowe wycięcia. Możliwości są właściwie nieograniczone.

Jeśli jesteś zainteresowany opakowaniami zbiorczymi i szukasz drukarni, która zrealizuje Twoje zamówienie, to zapraszamy do kontaktu. Chętnie Ci pomożemy w stworzeniu idealnych pudeł zbiorczych na Twoje produkty.

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?