1. Notesy, planery, kalendarze
Trudno zaprzeczyć stwierdzeniu, że wszelkiego rodzaju notesy, notatniki i planery należą do najpopularniejszych gadżetów firmowych. Nic w tym dziwnego, bo w końcu są bardzo praktyczne, a do tego w dyskretny sposób mogą nieść nasz przekaz marketingowy. W ostatnich latach coraz więcej marek decyduje się na zamówienie notesów i kalendarzy, wykonanych z ekologicznego papieru – pochodzącego z recyklingu i posiadającego odpowiednie certyfikaty środowiskowe. Co istotne, eko-notesy mogą mieć nie tylko prosty, niemal rustykalny wygląd, ale mogą zachwycać luksusowymi detalami, jak na przykład złocenia. Ciekawą opcją są także notatniki czy planery z okładką korkową, drewnianą lub lnianą, a także z ukrytymi w niej nasionami roślin.
2. Gadżety z nasionami
Skoro już jesteśmy przy temacie roślin to kalendarze, planery i notesy nie są jedynymi gadżetami, w których znaleźć można nasiona kwiatów, traw, a nawet drzew. Absolutnym hitem kilku ostatnich sezonów są obrandowane patyczki i saszetki z nasionami, a także tzw. bomby kwietne z pakietem nasion roślin miododajnych lub wabiących motyle. Wiele firm stawia też na wizytówki czy ulotki z recyklingowanego papieru, w którym zatopione są ziarenka ziół czy warzyw. Tym samym nawet tracące na aktualności materiały reklamowe (np. ulotki sezonowe czy informujące o promocji) mogą zyskać drugie, bardzo pożyteczne życie.
3. Torby papierowe i płócienne
Podobno wielorazowych toreb w żadnym domu nigdy nie jest za dużo i firmy, inwestujące w praktyczne, a zarazem ekologiczne gadżety, doskonale o tym wiedzą. Wykonane z materiału torby na stałe wpisały się w krajobraz różnego rodzaju targów, szkoleń czy konferencji i to właśnie do nich pakowane są inne gadżety z tego typu eventów: notesy, breloczki, katalogi itp. Co jednak ciekawe, coraz więcej firm decyduje się na torby reklamowe wykonane z papieru – szczególnie te w mniejszych rozmiarach, gotowe pomieścić niewielki prezent z logo marki. Wybierając torbę z papieru kraftowego można mieć pewność, że będzie ona nie tylko dobrze wyglądała, ale także zaskoczy swoją wytrzymałością.
4. Przybory biurowe z drewna i kartonu
W pierwszym punkcie naszego zestawienia eko-gadżetów firmowych wymieniliśmy notesy i notatniki, ale na tym nie kończy się lista przyjaznych środowisku artykułów biurowych z logo marki! Wśród produktów reklamowych, które zajmują czołowe miejsca w rankingach popularności, są również wykonane z drewna lub grubego kartonu długopisy, drewniane kredki i ołówki, pakiety samoprzylepnych karteczek z papieru z recyklingu, a także korkowe podkładki pod myszkę lub maty na biurko. Z naszych obserwacji wynika, że przy dzisiejszych możliwościach w zasadzie każdy gadżet można wykonać z materiałów przyjaznych środowisku, więc dlaczego tego nie wykorzystać?
Ekologiczne gadżety firmowe, najczęściej wykonane z papieru lub drewna, to świetny sposób na promocję swojej marki i podkreślenie jej troski o środowisko naturalne. Jeśli natomiast za tymi drobnymi gestami idą również inne działania, np. kroki w kierunku zmniejszenia emisyjności czy zapotrzebowania energetycznego, to firma z pewnością dużo zyska w oczach obecnych i potencjalnych klientów. Skąd o tym wiemy? Z własnego doświadczenia, bo w końcu nazwa GreenPress do czegoś zobowiązuje i my już od dawna stawiamy na eko-rozwiązania!