- Pudełka
Dobrze zaprojektowane, przyciągające wzrok klientów opakowania i pudełka to absolutny must have w branży kosmetycznej. W końcu wielu konsumentów podczas zakupów olbrzymią wagę przywiązuje do wyglądu produktu i ze sklepowej półki bierze to opakowanie, które najbardziej mu się podoba. Z tego też względu design pudełka musi być starannie przemyślany, a do tego spójny z wizją i wartościami marki. Co jednak istotne, sam wygląd to nie wszystko! Pudełko musi być także funkcjonalne, trwałe i wytrzymałe. Powinno ono skutecznie zabezpieczać produkt przed uszkodzeniem (szczególnie, gdy zawartość jest delikatna, np. wewnątrz znajduje się szklany słoiczek z kremem), mieć wielkość adekwatną do rozmiaru kosmetyku (odkrycie niewielkiego pojemniczka serum wewnątrz dużego opakowania z pewnością będzie dla kupującego rozczarowujące), a do tego zawierać wszelkie niezbędne informacje na temat składu i pochodzenia kosmetyków. Projektując opakowania na kosmetyki warto więc zastanowić się nie tylko nad grafiką, rodzajem papieru i sposobem jego uszlachetniania (lakier, złocenia, tłoczenia itp), wielkością pudełka czy dodatkowymi opcjami (wycięte okienko, papierowe lub piankowe przegródki), ale nawet nad sposobem jego otwarcia.
- Ulotki i instrukcje użytkowania
Z teoretycznego punktu widzenia większość informacji, niezbędnych dla potencjalnego kupującego, powinno znaleźć się na opakowaniu kosmetyku. Mowa o składzie i właściwościach produktu, pojemności, sposobie użytkowania i przechowywania, dacie przydatności czy producencie. W praktyce jednak pudełko ma ograniczoną powierzchnię, więc zadrukowywanie go ścianą tekstu nie jest praktycznym ani atrakcyjnym wizualnie rozwiązaniem. Z tego też względu warto dodatkowo przygotować specjalną wkładkę, która znajdzie się wewnątrz opakowania z produktem i będzie zawierała wskazówki dla użytkownika, informację o technologii produkcji i innowacyjnych rozwiązaniach, pozostałych kosmetykach z tej linii produktowej, a nawet kilka słów o aktualnych akcjach promocyjnych lub marketingowych (np. konkurs dla klientów). Taki druk może mieć na przykład formę dużej, składanej kartki (podobnej do instrukcjach stosowanych w lekach), małej książeczki czy niewielkiej ulotki, przypominającej harmonijkę. Ważne jest, aby był on czytelny i przejrzysty, zawierał informacje, które są naprawdę przydatne dla użytkowników, a do tego jego design był spójny z projektem pudełka.
- Akcesoria i dodatki, które dopełniają całość
Kosmetyki i produkty do pielęgnacji bardzo często postrzegane są nie tylko w kontekście artykułów pierwszej potrzeby, ale również bywają traktowane jako tzw. umilacze i drobne przyjemności. Szczególnie mowa tutaj o kosmetykach ekskluzywnych lub w pełni ekologicznych, kupowanych w markowych salonach – stacjonarnych i internetowych. Jeśli prowadzisz taki sklep to możesz zamówić dla swoich klientów i klientek dodatkowe materiały drukowane, dzięki którym “dopieścisz” ich i przywiążesz do swojej marki. Dobrym pomysłem jest zainwestowanie w papierowe torby, katalogi produktowe czy kartki w podziękowaniem za zakupu. W przypadku sprzedaży online świetnym wyborem są natomiast sygnowane logo pudełka, w których wysyłane jest zamówienie, papierowa taśma do zaklejania paczek czy też bibułki, zabezpieczające kosmetyki podczas transportu. Wielbiciele Twoich produktów z pewnością docenią takie detale i spojrzą na markę jeszcze przychylniejszym okiem.
Po więcej inspiracji zapraszamy do naszej drukarni. Chętnie wesprzemy Twój biznes i pomożemy Ci stworzyć oryginalne materiały drukowane dla Twoich produktów z branży “Beauty”.