Bloczki i notesy – gadżety, które nie wychodzą z mody

Notesy i bloczki z logo dla firm
Notesy i bloczki to gadżety reklamowe, które od lat cieszą się nieustającą popularnością. Nawet w dobie powszechnego Internetu, ułatwiających życie aplikacji i wirtualnych notatek w telefonach, papier trzyma się dobrze! Zamawiając tego typu materiały drukowane do swojej firmy warto jednak pamiętać, że w ich przypadku funkcjonalność to podstawa, a zbyt wyraziste metody autopromocji mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Jak więc zaprojektować idealny notes reklamowy?

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Oferta dostępnych na rynku gadżetów reklamowych jest niezwykle bogata i zróżnicowana, jednak wiele z propozycji cieszy się tylko chwilowym sukcesem. Trendy bowiem przemijają, a modne jeszcze sezon wcześniej produkty zalegają później w firmowych magazynach. Inaczej jest z uniwersalnymi gadżetami o praktycznym przeznaczeniu, jak bloczki, notesy i notatniki. Z czego wynika ich ponadczasowa popularność? Przede wszystkim są one użyteczne, poręczne i niezobowiązujące, a do tego odpowiadają potrzebom każdej firmy i organizacji. Bez względu na to, czy mowa o hotelu, kancelarii prawnej, firmie szkoleniowej czy państwowym urzędzie. Co więcej, podczas różnego rodzaju spotkań, konferencji branżowych i prasowych, targów, wystąpień i warsztatów, wielu uczestników wręcz spodziewa się otrzymania notatnika, w którym zapisze najważniejsze informacje i dane. Czy taki potencjał można zmarnować? Zdecydowanie nie!

Notesy i notatniki – grunt to dopasowanie!

Nie ulega wątpliwości, że notesy i bloczki to dobry pomysł na praktyczny gadżet firmowy, jednak sama świadomość tego faktu to za mało. Aby rzeczywiście pełniły one rolę promocyjną i wizerunkową to muszą być zaprojektowane z dużą starannością. Kluczem jest tutaj dopasowanie wyglądu notesu do charakteru firmy i wizerunku marki, w tym wybór odpowiedniej okładki, rodzaju, gramatury i sposobu uszlachetnienia papieru, a także formatu i nadruku na kartkach. Mowa tu zarówno o wielkości i miejscu ulokowania logo firmy, jak o decyzji, czy kartki powinny być w kratkę, linię, kropki, a może zupełnie gładkie. Do wyboru jest między innymi:

  • Papier: kredowy, offsetowy, ekologiczny, kalki
  • Oprawa: klejona, szyto-klejona, spiralowana
  • Okładka: brak, papier ozdobny i kolorowy, papier zwykły, ekologiczny karton, płótno introligatorskie o różnej strukturze powierzchni (atłas, len, bawełna, tafta, sztuczny jedwab), okleiny winylowe i papierowe
  • Uszlachetnienia: lakiery dyspersyjne matowe i błyszczące, aksamitne typu soft touch, folie matowe, błyszczące, a także typu soft touch lub antyscratch (odporna na zarysowania), lakier UV wybiórczy, tłoczenie, hot stamping (inaczej termodruk)
  • Wzór na papierze: gładki, kratka, linie wąskie lub szerokie, kropki, opcje hybrydowe/mieszane
  • Dodatki: tasiemki, kolorowe przekładki, wkładki z naklejkami itp.
  • Elementy wizerunkowe: logo tylko na okładce lub na każdej stronie, kolorystyka brandu, dane adresowe, dodatkowe informacje o firmie, grafiki, zdjęcia

Notesy i bloczki do notowania – jak stworzyć ideał?

Różnorodność dostępnych wariantów notesów reklamowych może przyprawić o zawrót głowy, jednak sumienne przejście przez drogę projektową i wybór odpowiednich materiałów opłaci się z nawiązką. Aby jednak ułatwić Wam sprawę, przygotowaliśmy kilka wskazówek, dotyczących tworzenia notatnikowego ideału.

Na co zwrócić uwagę projektując notes firmowy?

  1. Dopasuj rozmiar notesu do potrzeb grupy docelowej – najbardziej uniwersalnym rozmiarem jest format zeszytowy, czyli A5, jednak w przypadku szkoleń, konferencji i prezentacji, podczas których uczestnicy dużo zapisują, lepszą opcją będzie A4. Jeśli notes ma być tylko dodatkiem to możesz też rozważyć mniejszą, kompaktową opcję, która zmieści się w kobiecej torebce.
  2. Przemyśl dobór okładki – w przypadku większości firm dobrym rozwiązaniem są notatniki całkowicie pozbawione okładki lub z delikatną, miękką obwolutą. Jeżeli jednak reprezentujesz markę premium i notes dedykowany jest ważnym klientom to zainwestuj w oprawę twardą lub dodatkowo uszlachetnioną złoceniami.
  3. Papier wybierz z rozwagą – gruby, kredowy papier świetnie sprawdza się w ekskluzywnym notesie z twardą okładką, jednak ciężko się na nim pisze i nie do końca polecany jest do klasycznych bloczków; w ich przypadku lepszą opcją będzie zwykły, cieńszy papier, na przykład pochodzący z recyklingu.
  4. Nie przesadzaj z brandingiem – notes ma pełnić rolę reklamową, jednak musi też być praktyczny; logo na okładce i subtelnie umieszczone na każdej kartce to strzał w dziesiątkę, natomiast duży, ciemny znak firmowy na środku strony sprawi, że notes będzie bezużyteczny.
  5. Daj się zapamiętać – notes firmowy to gadżet, który wcale nie musi być nudny, a funkcjonalność może iść w parze z pomysłowością. Zastanów się, co wyróżnia Twoją markę i co ułatwi życie Twoim klientom, a potem przełóż to na projekt. Jeśli prowadzisz sklep spożywczy to pomyśl nad małym bloczkiem z magnesem, który można przykleić na lodówce i wykorzystywać do tworzenia listy zakupów. Prowadzisz kwiaciarnię? Postaw na notes z kartkami w kształcie liści i krótkimi wskazówkami na temat pielęgnacji roślin. Możliwości są naprawdę nieograniczone!

Jeśli szukasz pomysłu na oryginalny notes reklamowy lub chcesz zlecić wydruk klasycznych bloczków z logo firmy to zapraszamy do naszej drukarni. W Green Press działamy szybko i żadne projekty nie są dla nas zbyt trudne do zrealizowania.

Zobacz więcej:

Drukarnia dla branży kosmetycznej – co warto zamówić?

Branża kosmetyczna rozwija się w niesamowitym tempie, a ilość dostępnych na rynku produktów może przyprawić o zawrót głowy. Jeśli więc jesteś producentem artykułów z kategorii “Beauty” to z pewnością wiesz, że wyróżnienie się na tle konkurencji jest kwestią kluczową. Najlepszym sposobem walki o Klienta jest oferowanie produktów o doskonałym składzie i rozwiązujących realne problemy urodowe ale czasem nawet to nie wystarczy, by osiągnąć sukces. Wtedy z pomocą przychodzi dział marketingu i sprzedaży, a także… drukarnia. Co zatem można i warto zamówić w drukarni dla produktów z branży kosmetycznej?

Przygotowanie pliku do druku – o czym trzeba pamiętać?

Otrzymanie swojego projektu w wersji papierowej, prosto z maszyny drukarskiej i jeszcze pachnącego tuszem, to uczucie, którego nie da się porównać z żadnym innym. Niestety czasem zdarza się tak, że ulotka, katalog, notes czy plakat zamiast dawać efekt WOW – rozczarowują. Dlaczego? W zdecydowanej większości przypadków przyczyną jest niewłaściwe przygotowanie pliku do druku. Postanowiliśmy więc ułatwić Wam zadanie i opracowaliśmy krótką ściągę z najważniejszymi zasadami tworzenia plików dla drukarni.