Bloczki i notesy – gadżety, które nie wychodzą z mody

Notesy i bloczki z logo dla firm
Notesy i bloczki to gadżety reklamowe, które od lat cieszą się nieustającą popularnością. Nawet w dobie powszechnego Internetu, ułatwiających życie aplikacji i wirtualnych notatek w telefonach, papier trzyma się dobrze! Zamawiając tego typu materiały drukowane do swojej firmy warto jednak pamiętać, że w ich przypadku funkcjonalność to podstawa, a zbyt wyraziste metody autopromocji mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Jak więc zaprojektować idealny notes reklamowy?

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Oferta dostępnych na rynku gadżetów reklamowych jest niezwykle bogata i zróżnicowana, jednak wiele z propozycji cieszy się tylko chwilowym sukcesem. Trendy bowiem przemijają, a modne jeszcze sezon wcześniej produkty zalegają później w firmowych magazynach. Inaczej jest z uniwersalnymi gadżetami o praktycznym przeznaczeniu, jak bloczki, notesy i notatniki. Z czego wynika ich ponadczasowa popularność? Przede wszystkim są one użyteczne, poręczne i niezobowiązujące, a do tego odpowiadają potrzebom każdej firmy i organizacji. Bez względu na to, czy mowa o hotelu, kancelarii prawnej, firmie szkoleniowej czy państwowym urzędzie. Co więcej, podczas różnego rodzaju spotkań, konferencji branżowych i prasowych, targów, wystąpień i warsztatów, wielu uczestników wręcz spodziewa się otrzymania notatnika, w którym zapisze najważniejsze informacje i dane. Czy taki potencjał można zmarnować? Zdecydowanie nie!

Notesy i notatniki – grunt to dopasowanie!

Nie ulega wątpliwości, że notesy i bloczki to dobry pomysł na praktyczny gadżet firmowy, jednak sama świadomość tego faktu to za mało. Aby rzeczywiście pełniły one rolę promocyjną i wizerunkową to muszą być zaprojektowane z dużą starannością. Kluczem jest tutaj dopasowanie wyglądu notesu do charakteru firmy i wizerunku marki, w tym wybór odpowiedniej okładki, rodzaju, gramatury i sposobu uszlachetnienia papieru, a także formatu i nadruku na kartkach. Mowa tu zarówno o wielkości i miejscu ulokowania logo firmy, jak o decyzji, czy kartki powinny być w kratkę, linię, kropki, a może zupełnie gładkie. Do wyboru jest między innymi:

  • Papier: kredowy, offsetowy, ekologiczny, kalki
  • Oprawa: klejona, szyto-klejona, spiralowana
  • Okładka: brak, papier ozdobny i kolorowy, papier zwykły, ekologiczny karton, płótno introligatorskie o różnej strukturze powierzchni (atłas, len, bawełna, tafta, sztuczny jedwab), okleiny winylowe i papierowe
  • Uszlachetnienia: lakiery dyspersyjne matowe i błyszczące, aksamitne typu soft touch, folie matowe, błyszczące, a także typu soft touch lub antyscratch (odporna na zarysowania), lakier UV wybiórczy, tłoczenie, hot stamping (inaczej termodruk)
  • Wzór na papierze: gładki, kratka, linie wąskie lub szerokie, kropki, opcje hybrydowe/mieszane
  • Dodatki: tasiemki, kolorowe przekładki, wkładki z naklejkami itp.
  • Elementy wizerunkowe: logo tylko na okładce lub na każdej stronie, kolorystyka brandu, dane adresowe, dodatkowe informacje o firmie, grafiki, zdjęcia

Notesy i bloczki do notowania – jak stworzyć ideał?

Różnorodność dostępnych wariantów notesów reklamowych może przyprawić o zawrót głowy, jednak sumienne przejście przez drogę projektową i wybór odpowiednich materiałów opłaci się z nawiązką. Aby jednak ułatwić Wam sprawę, przygotowaliśmy kilka wskazówek, dotyczących tworzenia notatnikowego ideału.

Na co zwrócić uwagę projektując notes firmowy?

  1. Dopasuj rozmiar notesu do potrzeb grupy docelowej – najbardziej uniwersalnym rozmiarem jest format zeszytowy, czyli A5, jednak w przypadku szkoleń, konferencji i prezentacji, podczas których uczestnicy dużo zapisują, lepszą opcją będzie A4. Jeśli notes ma być tylko dodatkiem to możesz też rozważyć mniejszą, kompaktową opcję, która zmieści się w kobiecej torebce.
  2. Przemyśl dobór okładki – w przypadku większości firm dobrym rozwiązaniem są notatniki całkowicie pozbawione okładki lub z delikatną, miękką obwolutą. Jeżeli jednak reprezentujesz markę premium i notes dedykowany jest ważnym klientom to zainwestuj w oprawę twardą lub dodatkowo uszlachetnioną złoceniami.
  3. Papier wybierz z rozwagą – gruby, kredowy papier świetnie sprawdza się w ekskluzywnym notesie z twardą okładką, jednak ciężko się na nim pisze i nie do końca polecany jest do klasycznych bloczków; w ich przypadku lepszą opcją będzie zwykły, cieńszy papier, na przykład pochodzący z recyklingu.
  4. Nie przesadzaj z brandingiem – notes ma pełnić rolę reklamową, jednak musi też być praktyczny; logo na okładce i subtelnie umieszczone na każdej kartce to strzał w dziesiątkę, natomiast duży, ciemny znak firmowy na środku strony sprawi, że notes będzie bezużyteczny.
  5. Daj się zapamiętać – notes firmowy to gadżet, który wcale nie musi być nudny, a funkcjonalność może iść w parze z pomysłowością. Zastanów się, co wyróżnia Twoją markę i co ułatwi życie Twoim klientom, a potem przełóż to na projekt. Jeśli prowadzisz sklep spożywczy to pomyśl nad małym bloczkiem z magnesem, który można przykleić na lodówce i wykorzystywać do tworzenia listy zakupów. Prowadzisz kwiaciarnię? Postaw na notes z kartkami w kształcie liści i krótkimi wskazówkami na temat pielęgnacji roślin. Możliwości są naprawdę nieograniczone!

Jeśli szukasz pomysłu na oryginalny notes reklamowy lub chcesz zlecić wydruk klasycznych bloczków z logo firmy to zapraszamy do naszej drukarni. W Green Press działamy szybko i żadne projekty nie są dla nas zbyt trudne do zrealizowania.

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?