Oferta dostępnych na rynku gadżetów reklamowych jest niezwykle bogata i zróżnicowana, jednak wiele z propozycji cieszy się tylko chwilowym sukcesem. Trendy bowiem przemijają, a modne jeszcze sezon wcześniej produkty zalegają później w firmowych magazynach. Inaczej jest z uniwersalnymi gadżetami o praktycznym przeznaczeniu, jak bloczki, notesy i notatniki. Z czego wynika ich ponadczasowa popularność? Przede wszystkim są one użyteczne, poręczne i niezobowiązujące, a do tego odpowiadają potrzebom każdej firmy i organizacji. Bez względu na to, czy mowa o hotelu, kancelarii prawnej, firmie szkoleniowej czy państwowym urzędzie. Co więcej, podczas różnego rodzaju spotkań, konferencji branżowych i prasowych, targów, wystąpień i warsztatów, wielu uczestników wręcz spodziewa się otrzymania notatnika, w którym zapisze najważniejsze informacje i dane. Czy taki potencjał można zmarnować? Zdecydowanie nie!
Notesy i notatniki – grunt to dopasowanie!
Nie ulega wątpliwości, że notesy i bloczki to dobry pomysł na praktyczny gadżet firmowy, jednak sama świadomość tego faktu to za mało. Aby rzeczywiście pełniły one rolę promocyjną i wizerunkową to muszą być zaprojektowane z dużą starannością. Kluczem jest tutaj dopasowanie wyglądu notesu do charakteru firmy i wizerunku marki, w tym wybór odpowiedniej okładki, rodzaju, gramatury i sposobu uszlachetnienia papieru, a także formatu i nadruku na kartkach. Mowa tu zarówno o wielkości i miejscu ulokowania logo firmy, jak o decyzji, czy kartki powinny być w kratkę, linię, kropki, a może zupełnie gładkie. Do wyboru jest między innymi:
- Papier: kredowy, offsetowy, ekologiczny, kalki
- Oprawa: klejona, szyto-klejona, spiralowana
- Okładka: brak, papier ozdobny i kolorowy, papier zwykły, ekologiczny karton, płótno introligatorskie o różnej strukturze powierzchni (atłas, len, bawełna, tafta, sztuczny jedwab), okleiny winylowe i papierowe
- Uszlachetnienia: lakiery dyspersyjne matowe i błyszczące, aksamitne typu soft touch, folie matowe, błyszczące, a także typu soft touch lub antyscratch (odporna na zarysowania), lakier UV wybiórczy, tłoczenie, hot stamping (inaczej termodruk)
- Wzór na papierze: gładki, kratka, linie wąskie lub szerokie, kropki, opcje hybrydowe/mieszane
- Dodatki: tasiemki, kolorowe przekładki, wkładki z naklejkami itp.
- Elementy wizerunkowe: logo tylko na okładce lub na każdej stronie, kolorystyka brandu, dane adresowe, dodatkowe informacje o firmie, grafiki, zdjęcia
Notesy i bloczki do notowania – jak stworzyć ideał?
Różnorodność dostępnych wariantów notesów reklamowych może przyprawić o zawrót głowy, jednak sumienne przejście przez drogę projektową i wybór odpowiednich materiałów opłaci się z nawiązką. Aby jednak ułatwić Wam sprawę, przygotowaliśmy kilka wskazówek, dotyczących tworzenia notatnikowego ideału.
Na co zwrócić uwagę projektując notes firmowy?
- Dopasuj rozmiar notesu do potrzeb grupy docelowej – najbardziej uniwersalnym rozmiarem jest format zeszytowy, czyli A5, jednak w przypadku szkoleń, konferencji i prezentacji, podczas których uczestnicy dużo zapisują, lepszą opcją będzie A4. Jeśli notes ma być tylko dodatkiem to możesz też rozważyć mniejszą, kompaktową opcję, która zmieści się w kobiecej torebce.
- Przemyśl dobór okładki – w przypadku większości firm dobrym rozwiązaniem są notatniki całkowicie pozbawione okładki lub z delikatną, miękką obwolutą. Jeżeli jednak reprezentujesz markę premium i notes dedykowany jest ważnym klientom to zainwestuj w oprawę twardą lub dodatkowo uszlachetnioną złoceniami.
- Papier wybierz z rozwagą – gruby, kredowy papier świetnie sprawdza się w ekskluzywnym notesie z twardą okładką, jednak ciężko się na nim pisze i nie do końca polecany jest do klasycznych bloczków; w ich przypadku lepszą opcją będzie zwykły, cieńszy papier, na przykład pochodzący z recyklingu.
- Nie przesadzaj z brandingiem – notes ma pełnić rolę reklamową, jednak musi też być praktyczny; logo na okładce i subtelnie umieszczone na każdej kartce to strzał w dziesiątkę, natomiast duży, ciemny znak firmowy na środku strony sprawi, że notes będzie bezużyteczny.
- Daj się zapamiętać – notes firmowy to gadżet, który wcale nie musi być nudny, a funkcjonalność może iść w parze z pomysłowością. Zastanów się, co wyróżnia Twoją markę i co ułatwi życie Twoim klientom, a potem przełóż to na projekt. Jeśli prowadzisz sklep spożywczy to pomyśl nad małym bloczkiem z magnesem, który można przykleić na lodówce i wykorzystywać do tworzenia listy zakupów. Prowadzisz kwiaciarnię? Postaw na notes z kartkami w kształcie liści i krótkimi wskazówkami na temat pielęgnacji roślin. Możliwości są naprawdę nieograniczone!
Jeśli szukasz pomysłu na oryginalny notes reklamowy lub chcesz zlecić wydruk klasycznych bloczków z logo firmy to zapraszamy do naszej drukarni. W Green Press działamy szybko i żadne projekty nie są dla nas zbyt trudne do zrealizowania.