1. Kartka świąteczna/noworoczna
Kartka z życzeniami świątecznymi i noworocznymi to absolutny, marketingowy must-have. I choć w ostatnich latach coraz częściej zastępowana jest ona przez wariant elektroniczny to jednak klasyczna pocztówka, wypisana ręcznie i przesłana w eleganckiej kopercie świadczy o klasie firmy i jej szacunku dla klientów oraz współpracowników. Aby jednak nie popaść w banał i sztampę warto samodzielnie zaprojektować taką kartkę, uwzględniając na niej istotne dla siebie elementy. Można zaszaleć w warstwie graficznej lub wręcz przeciwnie – postawić na minimalizm, ale zadbać o najwyższej jakości papier, złocenia techniką hot-stampingu lub też efektowne wycięcia i przetłoczenia.
2. Kalendarz firmowy
Kalendarz firmowy to kolejny świąteczny „evergreen”, który – wbrew pozorom – nie przechodzi jeszcze na marketingową emeryturę. Bo chociaż większość z nas planuje swoje zadania i ważne wydarzenia w internetowych aplikacjach to ustawiony na biurku czy zawieszony na ścianie gabinetu kalendarz pozwala szybko rzucić okiem na najbliższe dni i zawsze trzymać rękę na pulsie. Warto jednak pamiętać, że w przypadku kalendarza biurkowego i ściennego, podobnie jak w przy kartce świątecznej, należy postawić na unikalność i personalizację. Logo firmy ma być tylko dodatkiem i nie przyćmiewać głównej grafiki. Aby klient zdecydował się przez następne 12 miesięcy korzystać właśnie z Waszego kalendarza to postawcie na zdjęcia lub rysunki, które będą oryginalne, efektowne lub przewrotne i zabawne. Niech kojarzą się z Waszą firmą, ale nie stanowią klasycznej reklamy, bo zamiast na ścianie wylądują na dnie szuflady.
3. Notesy, notatniki i planery
W poprzednim punkcie skupiliśmy się na kalendarzach biurkowych i ściennych, jednak z premedytacją pominęliśmy kalendarze książkowe. Bo chociaż taki gadżet jest niewątpliwie elegancki i ma znakomitą tradycję to jednak w dobie smartfonów może być uznawany za niepraktyczny i bardzo nieporęczny. Zamiast więc inwestować czas, energię i fundusze w kalendarz książkowy, lepiej postawić na niewielki, zgrabny i przydatny notes lub autorski planer, niekoniecznie podzielony na tygodnie i miesiące. Taki notatnik z miejscem na swoje przemyślenia, zawierający ciekawe cytaty czy praktyczne wskazówki może stać się nieodłącznym elementem wyposażania damskiej torebki lub męskiej aktówki. Jeżeli więc prowadzicie restaurację to podarujcie klientom notes z szybkimi i prostymi przepisami. Zarządzacie marką odzieżową lub projektujecie autorskie ubrania? Wzbogaćcie go wskazówkami stylizacyjnymi na każdą porę roku. A może macie warsztat samochodowy? Dodajcie listę kontrolną z rozpiską niezbędnych napraw czy sezonowych przeglądów. Pomysłów jest naprawdę wiele i warto je wykorzystać.
4. Pudełka i torebki na prezenty
Słodkie czekoladki, małe słoiki ze smakowymi miodami, autorska kawa, herbata lub wino czy też personalizowane pierniczki – pomysłów na ciekawe i apetyczne prezenty świąteczne dla klientów jest na rynku bez liku. Problem w tym, że jeśli zamawia je u konkretnego dostawcy to zwykle do wyboru jest tylko kilka rodzajów opakowań, na których dodać można tylko własne logo. W efekcie klient czy też partner biznesowy może dostać od różnych firm kilka podobnych lub wręcz identycznych zestawów prezentowych. Jak uniknąć takiej sytuacji? Zamawiając w pełni autorskie, oryginalne opakowanie. Z doświadczenia wiemy, że nawet proste pudełko na herbatę z ekologicznego kartonu, papierowa torba na butelkę lub też pudełeczko na pralinki z efektownym złoceniem może całkowicie odmienić nawet skromny podarunek. My z chęcią doradzimy, jak stworzyć idealne opakowanie, a potem zrealizujemy nawet najbardziej oryginalny projekt.
5. Kreatywne gadżety dla dzieci… małych i dużych
Ostania propozycja to jeden z naszych pomysłów na mniej użytkowy, ale nadzwyczaj przyjemny pomysł na prezent. Szczególnie dla klientów i partnerów biznesowych, posiadających małe dzieci lub też lubiących kreatywnie spędzać czas. Mowa bowiem o różnego rodzaju tekturowych i papierowych gadżetach do dekoracji domu i biura, które najpierw trzeba samodzielnie złożyć. Może to być kartonowy domek z piernika, zawieszki na choinę do pomalowania farbami czy też bożonarodzeniowa szopka. Ciekawą opcją są także puzzle ze świątecznym motywem i dyskretnie ulokowanym logo firmy albo innego rodzaju łamigłówka czy kolorowanka. Grunt, aby obdarowywany miło spędził czas, zrelaksował się i zapamiętał taki podarunek na długi czas. Jeżeli więc macie pomysły na papierowe gadżety to my w GreenPress chętnie je dla Was wydrukujemy i podpowiemy, jak najlepiej taki projekt zrealizować.