Chyba każdy właściciel firmy wie, że sukces w biznesie w dużej mierze zależy od rozsądnego planowania działań, dobrej strategii i umiejętności przewidywania ruchów konkurencji. Dotyczy to zarówno wielkich inwestycji, jak i mniejszych projektów, pozornie szybkich i łatwych do zrealizowania. Doskonałym tego przykładem jest proces zamawiania gadżetów firmowych, w tym kalendarzy, które od lat cieszą się renomą najbardziej popularnych i lubianych suwenirów dla klientów, pracowników i partnerów biznesowych.
Im wcześniej dział marketingu zajmie się tym tematem, tym większa szansa, że kalendarz firmowy będzie dopracowany pod każdym względem i dotrze do odbiorców z odpowiednim wyprzedzeniem, najlepiej jeszcze przed świętami. Dlaczego jest to tak ważne? Bo zwiększa szansę, że to właśnie Wasz kalendarz ozdobi ścianę lub biurko Klienta, a nie dostarczony kilka tygodni później gadżet konkurencji!
Nie czekaj na ostatnią chwilę!
Kiedy jest więc najlepszy czas na rozpoczęcie pracy nad idealnym kalendarzem firmowym? Z naszego doświadczenia wynika, że idealnym momentem jest okres wakacyjny. Jeżeli zaczniecie tworzyć projekt w lipcu czy sierpniu, zamiast u schyłku jesieni, to macie możliwość dopieszczenia projektu, stworzenie kilku wariantów i wyboru tego najlepszego, dobrania odpowiedniego papieru, a nawet zlecenia wydruku próbnego. Nie goni was czas, macie wszystko pod kontrolą i nie musicie się obawiać żadnych niemiłych niespodzianek w postaci złej jakości zdjęć, choroby grafika czy opóźnionej akceptacji ze strony zarządu.
Co więcej, zlecając druk z wyprzedzeniem nie tylko macie gwarancję realizacji zlecenia w wyznaczonym terminie i to w świadomie wybranej przez siebie drukarni, a nie w miejscu o niezbyt pochlebnych recenzjach, ale dysponującym akurat wolnymi terminami. Nierzadko również możecie liczyć na bardziej konkurencyjne ceny, bo w okresie przedświątecznym natłok podobnych zleceń sprawia, że koszt wydruku kalendarzy może znacząco pójść w górę. Szczególnie, gdy działacie na ostatnią chwilę i brak czasu wymusza na Was dopłatę za usługę priorytetową.
Jeżeli zatem tradycją w Waszej firmie jest zamawianie kalendarzy firmowych i wiecie, że nic się w tym temacie nie zmieni to myślcie strategicznie i działajcie z wyprzedzeniem! Pozwoli Wam to zaoszczędzić czas, energię i pieniądze, a zyskać – uznanie w oczach klientów i partnerów biznesowych, obdarowanych fantastycznym, przemyślanym kalendarzem.
Nasza wskazówka: Jak sprawić, aby kalendarz firmowy stał się naprawdę przydatnym i docenionym gadżetem?
- Zastanów się, jaki rodzaj kalendarza będzie najbardziej przydatny dla Twoich klientów i partnerów biznesowych, uwzględniając rodzaj ich pracy i upodobania (na przykład kalendarz biurkowy i ścienny dla pracowników stacjonarnych, książkowy dla osób, często podróżujących w celach biznesowych),
- Stwórz projekt, bezpośrednio kojarzący się z Twoją firmą, jej ofertą i wartościami, ale bez zbyt inwazyjnej reklamy i chaosu graficznego (klient będzie patrzył na kalendarz każdego dnia, więc musi budzić pozytywne emocje)
- Wybierz odpowiedni rodzaj papieru i jego uszlachetnienia (kalendarz ma być ekologiczny, luksusowy, a może minimalistyczny?),
- Zleć pracę doświadczonej drukarni i zaufaj jej pracownikom (pytaj o wskazówki i słuchaj rad, bo dzięki temu wydruk będzie doskonały pod względem jakości)