Każdy, kto prowadzi markę modową, z pewnością ogromną wagę przykłada do jakości produkowanych przez siebie ubrań i ich designu. Dba o to, żeby były zgodne z jego filozofią, trafiały do konkretnej grupy docelowej i wpisywały się w aktualne trendy. Podobnie jest ze sklepem internetowym. Zwykle jest dopracowany tak, aby klientom przyjemnie spędzało się w nim czas i żeby poczuli się dopieszczeni przynajmniej tak, jak w salonie stacjonarnym. Nie od dziś wiadomo przecież, że każdy, nawet najmniejszy szczegół, wpływa na wizerunek i odbiór Twojej marki przez klientów.
A co z dostarczaniem klientom zamówionych ubrań i dodatków? Sprawnie działający magazyn, a także rzetelny i punktualny kurier są istotnymi elementami tej wizerunkowej i sprzedażowej układanki, ale na nich temat się nie kończy. Ogromne znaczenie ma bowiem nie tylko to, jak szybko i przez kogo dostarczane są produkty, ale również – w czym klient je otrzymuje!
Wyróżnij się!
No właśnie! Teraz, kiedy konkurencja na rynku modowym jest tak duża, warto przemyśleć sposób, w jaki pakowane są produkty Twojej marki. Zapomnij o nijakich, niczym niewyróżniających się pudełkach lub – o zgrozo – plastikowych torebkach. Przede wszystkich musisz pamiętać, że sposób, w jaki spakowane jest zamówienie jest częścią Twojego brandingu. Musi być z nim spójne i trafiać do grupy docelowej, a do tego pozytywnie wyróżniać się na tle konkurencji.
Zrób dobre drugie wrażenie
Poza tym ciekawe i stylowe opakowanie to także sposób na zwiększenie zadowolenia Twoich klientów. Zachwyci ich nie tylko samo ubranie, ale i to, jak zostało im przez Ciebie podane. To poniekąd przeniesienie user experience z rzeczywistości online do świata offline. Z pewnością zostaniesz zapamiętany, a klienci nie będą mogli doczekać się kolejnego zamówienia.
Zwiększ swoje zasięgi
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak staranne opakowanie wpływa na popularność Twojej marki? Na pewno nie raz w mediach społecznościowych (na przykład na YouTube czy Instagramie) spotkałeś się z unboxingiem, czyli z rozpakowywaniem paczek w formie filmu lub relacji na żywo. Jeśli tak, to wiesz, że dopieszczone opakowanie zwraca uwagę i potrafi stać się znakiem rozpoznawczym. Im lepsze, bardziej dopracowane i spójne z Twoim wizerunkiem, tym większa szansa, że Twoje klientki będą chciały się nim podzielić w sieci.
Opakowanie idealne, czyli jakie?
Wiesz już, dlaczego opakowanie jest ważne i dlaczego należy o nie zadbać. Ale jak poradzić sobie z dobraniem odpowiednich elementów opakowania i ich wyglądem? Zacznijmy więc od podstaw i zadajmy sobie pytanie: jak Twoje produkty powinny być zapakowane?
Oczywiście solidne pudełko o odpowiednich wymiarach to podstawa. Jego kształt może być dowolny i dopasowany do rodzaju produktów, które oferujesz. Najlepiej, aby było wykonane z grubego kartonu i łatwe do złożenia. Tak, aby Twoi klienci mogli je wykorzystać wielokrotnie. Jeśli jest taka potrzeba to można również pudełko wyposażyć w specjalne przegródki, które odseparują od siebie różne elementy zawartości. To jednak nie wszystko! W naszej drukarni we Wrocławiu od lat współpracujemy z markami modowymi i na naszej liście poligraficznych produktów dla branży fashion znajdują się także:
- bibułki, w które zawiniesz zamówienie. Nie musimy mówić, że to o wiele bardziej ekologiczny wybór niż folia. Bibułka nie tylko zabezpieczy ubranie, ale i efektownie wypełni pudełko
- naklejki z Twoim logotypem, rozpoznawczym hasłem czy imieniem osoby, która pakowała zamówienie. Taki drobny, niepozorny element można znacząco wpłynąć na Twoją rozpoznawalność i wizerunek. Możesz nakleić je na pudełko, skleić bibułkę lub po prostu wrzucić do opakowania, zachęcając klientów, aby wykorzystali je w kreatywny sposób
- metki o dowolnym kształcie i z dowolnym zdobieniem – podobnie jak naklejki – mogą stać się Twoim znakiem rozpoznawczym. To coś więcej niż informacja o składzie, rozmiarze i cenie. Pozwól, aby przyczepione do ubrania przemówiły za Ciebie
- kartki z podziękowaniem za zakupy pozytywnie wpływają na więź między marką a klientem, dlatego zawsze warto dodawać je do zamówień. Ich forma i papier mogą może być dowolne: pojedyncze, składane, z personalizowanym zdobieniem. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia.
Dopasuj opakowanie do grupy docelowej
Na koniec pozostaje pytanie o to, jak dopasować opakowanie do grupy docelowej. Przede wszystkim pudełko i wszystko, co znajduje się w środku powinno być spójne z brandingiem Twojej marki. Na każdym z wybranych przez Ciebie elementów warto nanieść Twój logotyp i hasło, a dodatkowo można pomyśleć o różnego rodzaju uszlachetnieniach i ozdobnikach. Istotne znaczenie ma także grubość i rodzaj papieru, bo nawet on może budzić konkretne skojarzenia z marką.
Jak to wygląda w praktyce? Nasze doświadczenie podpowiada, że:
- jeśli jesteś marką działającą w nurcie eko, postaw na klasyczne, szare opakowania i dodatki wykonane z ekologicznego papieru lub kartonu. Koniecznie takie, które zostaną wykorzystane ponownie, a nie trafią od razu do kosza. Tutaj najlepiej sprawdzi się minimalizm i oszczędna forma;
- jeśli natomiast działasz w sektorze premium postaw na błysk i przepych. Tutaj sprawdzi się papier satynowy lub błyszczący, a także różnego rodzaju uszlachetnienia ze złoceniami, wykonanymi techniką hot stampingu na czele. Możemy je umieścić na pudełku lub na kartce z podziękowaniami, a także na każdym innym, dodatkowym elemencie dokładanym do przesyłki.
Jeżeli – mimo naszych wskazówek – wciąż nie do końca wiesz, jakie produkty rodem z drukarni sprawdzą się w przypadku Twojej marki to skontaktuj się z nami bezpośrednio. Z przyjemnością doradzimy, a potem dołożymy wszelkich starań, abyś Ty i Twoi klienci byli jak najbardziej zadowoleni z ostatecznego rezultatu.