Opakowania na produkty spożywcze – przepis na pudełko idealne

Pudełka na produkty spożywcze
Opakowania na produkty spożywcze coraz częściej zachwycają kreatywnością i niecodziennym podejściem do tematu. Marki zdają sobie bowiem sprawę, że pudełko jako pierwsze przyciąga uwagę potencjalnego klienta i jeżeli przypadnie mu do gustu to zwiększa się szansa, że kupi on daną rzecz. W końcu, gdy na sklepowej półce widzicie kilka podobnych produktów, o zbliżonym składzie i cenie, to z pewnością wybierzecie to, którego opakowanie najbardziej wam się spodoba. Bez względu na to, czy chodzi o makaron, czekoladę, czy kawę.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Dobry grafik + sprawdzona drukarnia = przepis na sukces

Zanim doskonałe pudełko ze smakowitą zawartością w środku trafi do sprzedaży, musi jednak przejść przez cały proces produkcyjny. Pierwszym krokiem jest stworzenie projektu, który z jednej strony będzie oryginalny, a z drugiej – spójny z wartościami marki i samym produktem. W końcu pudełko spożywcze może być minimalistyczne, zawierać akcenty retro, kojarzyć się z luksusem lub wpisywać w ekologiczne trendy.

Przed przystąpieniem do projektowania zastanówcie się między innymi:

  • Co jest wyróżnikiem Waszego produktu? Doskonały, zdrowy skład, rodzinna receptura, ręczna produkcja, ekskluzywna zawartość itp.?
  • Kto najczęściej będzie kupował Wasz produkt? Mamy małych dzieci, seniorzy, nastolatki, a może bogaci mieszkańcy dużych miast?
  • Czy produkt będzie występował w różnych wariantach i opakowanie zawsze ma być spójne? Na przykład: pralinki o różnych smakach, makaron o różnych kształtach itp.

 

Na tym etapie warto także zwrócić się po wsparcie do drukarni stacjonarnej, ponieważ specjaliści od poligrafii podpowiedzą Wam, jak osiągnąć pożądany efekt.

Dla przykładu:

  • pyszne czekolady z niecodziennymi dodatkami, robione ręcznie w rodzinnej manufakturze warto umieścić w minimalistycznym opakowaniu z okienkiem, przez które widać będzie zawartość,
  • w przypadku luksusowych produktów, jak szlachetne ziarna kawy z najlepszych plantacji, dobrym wyborem będą pudełka spożywcze ze złoceniami, wykonanymi metodą termodruku,
  • idealną oprawą dla słoiczków z ekologicznymi dżemami będzie pudełko z papieru, pochodzącego z recyklingu, ozdobione jedynie logo producenta.

Funkcjonalne i bezpieczne opakowania to podstawa!

Podczas wizyty w drukarni będziecie mogli nie tylko porozmawiać o samym wyglądzie pudełka spożywczego na Wasze produkty, ale również o jego funkcjonalności. Produkty spożywcze muszą być bowiem w odpowiedni sposób zabezpieczone przed zniszczeniem, zanieczyszczeniem i wpływem innych czynników zewnętrznych. W końcu mało który klient będzie zadowolony z połamanych ciastek czy też zabrudzonego tłuszczem pudełka na frytki. Do tego dochodzą kwestie zdrowia i bezpieczeństwa, bo wszystkie zastosowane materiały muszą być przeznaczone do kontaktu z żywnością.

Jak można poradzić sobie z niektórymi z najczęściej spotykanych problemów?

  • Aby zabezpieczyć delikatną zawartość (np. ciastka, słoiczki z dżemem) dobrze jest zastosować karton o większej grubości lub odseparować pojedyncze elementy kartonowymi przegródkami,
  • w wyeliminowaniu przeciekania tłuszczu z pączków, pizzy czy frytek pomoże zabezpieczenie wnętrza pudełek specjalną folią spożywczą,
  • aby pokazać klientom zawartość opakowania, bez konieczności jego otwierania można wyciąć w nim klasyczne okienko lub okienko z folią,
  • wyjmowanie pojedynczych produktów (np. bułeczek czy czekoladek) jest łatwiejsze, gdy zastosuje się kartonowe opakowanie z wieczkiem lub klapką.

 

Podsumowując: zaprojektowanie i stworzenie idealnego opakowania na produkty spożywcze wymaga połączenia umiejętności graficznych, wiedzy marketingowej i doświadczenia poligraficznego. Tylko wtedy pudełko zachwyci klienta ciekawym designem, przekaże mu wszystkie najważniejsze informacje na temat produktu, a do tego będzie funkcjonalne, trwałe i bezpieczne. A ta ostatnia kwestia w przypadku ciastek, bakalii, herbaty, pączków i innych artykułów, przeznaczonych do jedzenia lub picia w branży FMCG jest najwyższym priorytetem.   

Zobacz więcej:

Pudełka zbiorcze i ich ukryty potencjał marketingowy

Kiedy prowadzisz firmę produkcyjną lub jesteś dystrybutorem określonych produktów, to zwykle dużą wagę poświęcasz brandingowi. Dopracowane katalogi, starannie zaprojektowane wizytówki, metki i ulotki, a także pudełka to dla Ciebie codzienność. W większości firm jest jednak taki element, który nie zawsze dorównuje jakością i wyglądem reszcie materiałów papierowych. Mowa o opakowaniach zbiorczych na większe partie produktów.

Ekologiczne gadzety z drukarni

Ekologiczne gadżety firmowe – krótki przegląd

Troska o środowisko naturalne i proekologczne nastawienie do pracy to niezwykle istotna część naszej działalności poligraficznej. Z tego też względu niezwykle cieszy nas fakt, że coraz więcej firm z różnych branż podąża w tym samym kierunku i ma na sercu dobro naszej planety. Jednym z przejawów takiego zwrotu jest wybór ekologicznych gadżetów firmowych dla swoich klientów i partnerów. Dziś prezentujemy Wam kilka takich właśnie eko-produktów.