Prowadzenie hotelu czy pensjonatu wymaga dużej wiedzy i umiejętności, w tym efektywnego zarządzania czasem i rozwiązywania wielu sytuacji kryzysowych każdego dnia. Najważniejszym zadaniem właściciela czy managera takiego miejsca jest jednak ułatwianie życia i uprzyjemnianie czasu gościom. Dobrze przemyślane, zaprojektowane i wykonane z najwyższą starannością materiały marketingowe mają w tym swój udział, bo nie tylko stanowią dla klientów źródło wiedzy o ofercie hotelu, ale także sprawiają, że czują się oni dopieszczeni.
Szczególnie, że pod pojęciem „materiałów marketingowych” w przypadku hoteli nie należy rozumieć tylko ulotek czy katalogów. Mowa bowiem o wszystkich tych drukach, z którymi goście spotkają się podczas całego pobytu i w dużej mierze traktują jako naturalny element „scenografii” hotelu.
Jakie materiały reklamowe i wizerunkowe spotkać można w hotelach czy pensjonatach?
- Ulotki, katalogi i prezentacje dodatkowych atrakcji, które znajdują się przy recepcji lub w hotelowym holu,
- Plakaty rozwieszane na korytarzach czy w windach, informujące o aktualnych wydarzeniach i atrakcjach,
- Zawieszki na drzwi z hasłami „Nie przeszkadzać”, „Proszę posprzątać pokój” itp.,
- Papierowe koperty na klucze, szczególnie tych, w formie kart do otwierania pokoju i włączania światła,
- Menu restauracyjne, w tym wkładki na sezonowe i aktualne propozycje,
- Koperty, notatniki, kartki pocztowe, które goście mogą znaleźć w hotelowym pokoju,
- Ankiety dla gości,
- Informacje z hasłem do wi-fi, regulaminy korzystania z pokoju czy innych atrakcji,
- Wszelkie gadżety dla najmłodszych gości: kolorowanki, komiksy, książeczki z zadaniami
- Upominki lub elementy upominków dla gości, rozdawanych przy wymeldowaniu, np. pudełka na własnej roboty ciasteczka czy papierowe zawieszki na lokalne smakołyki z logo hotelu
Na co zwrócić uwagę, projektując materiały reklamowe dla hotelu?
W przypadku hoteli, pensjonatów, agroturystyk i innych miejsc wypoczynku, materiały reklamowe powinny być nie tylko użyteczne dla gości, ale również spójne z filozofią samego obiektu. W końcu klienci korzystają z nich każdego z dnia, więc szkoda taki potencjał zmarnować. Projektując wszelkie ulotki, menu, koperty, notatniki i tym podobne druki koniecznie trzeba operować kolorystyką swojej marki, zadbać, by treści były odpowiednio napisane i wyedytowane, a grafika przygotowana z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Nie bez znaczenia jest także wybór samego papieru i metod jego uszlachetniania, bo to właśnie takie elementy i detale mają dla gości duże znaczenie. Jeżeli więc zarządzacie ekskluzywnym SPA, pięciogwiazdkowym hotelem lub należycie do znanej, światowej sieci to postawcie na materiały, wydrukowane na papierze kredowym i dodajcie złote lub srebrne akcenty, wykonane metodą hot-stampingu. Możecie też niektóre druki urozmaicić bibułkami i kolorowymi przekładkami. W przypadku małych, ukrytych wśród lasów pensjonatów bądź ekologicznych gospodarstw agroturystycznych lepszym wyborem będą materiały dla gości, wykonane z eko-papieru, ozdobione wycięciami lub tłoczeniami. Najważniejsze, by wszystkie elementy wizualne były zaprojektowane w podobnym klimacie i tworzyły ze sobą harmonijną, a zarazem cieszącą oko całość.
Jeżeli szukacie pomysłu na materiały reklamowe dla swojego hotelu czy pensjonatu lub potrzebujecie wsparcia przy realizacji własnego pomysłu to zapraszamy do kontaktu. W drukarni stacjonarnej GreenPress przedstawiamy Wam różne dostępne opcje i przygotujemy wszystkie druki, na jakich Wam zależy.