Opakowania na produkty spożywcze – przepis na pudełko idealne

Pudełka na produkty spożywcze
Opakowania na produkty spożywcze coraz częściej zachwycają kreatywnością i niecodziennym podejściem do tematu. Marki zdają sobie bowiem sprawę, że pudełko jako pierwsze przyciąga uwagę potencjalnego klienta i jeżeli przypadnie mu do gustu to zwiększa się szansa, że kupi on daną rzecz. W końcu, gdy na sklepowej półce widzicie kilka podobnych produktów, o zbliżonym składzie i cenie, to z pewnością wybierzecie to, którego opakowanie najbardziej wam się spodoba. Bez względu na to, czy chodzi o makaron, czekoladę, czy kawę.

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Dobry grafik + sprawdzona drukarnia = przepis na sukces

Zanim doskonałe pudełko ze smakowitą zawartością w środku trafi do sprzedaży, musi jednak przejść przez cały proces produkcyjny. Pierwszym krokiem jest stworzenie projektu, który z jednej strony będzie oryginalny, a z drugiej – spójny z wartościami marki i samym produktem. W końcu pudełko spożywcze może być minimalistyczne, zawierać akcenty retro, kojarzyć się z luksusem lub wpisywać w ekologiczne trendy.

Przed przystąpieniem do projektowania zastanówcie się między innymi:

  • Co jest wyróżnikiem Waszego produktu? Doskonały, zdrowy skład, rodzinna receptura, ręczna produkcja, ekskluzywna zawartość itp.?
  • Kto najczęściej będzie kupował Wasz produkt? Mamy małych dzieci, seniorzy, nastolatki, a może bogaci mieszkańcy dużych miast?
  • Czy produkt będzie występował w różnych wariantach i opakowanie zawsze ma być spójne? Na przykład: pralinki o różnych smakach, makaron o różnych kształtach itp.

 

Na tym etapie warto także zwrócić się po wsparcie do drukarni stacjonarnej, ponieważ specjaliści od poligrafii podpowiedzą Wam, jak osiągnąć pożądany efekt.

Dla przykładu:

  • pyszne czekolady z niecodziennymi dodatkami, robione ręcznie w rodzinnej manufakturze warto umieścić w minimalistycznym opakowaniu z okienkiem, przez które widać będzie zawartość,
  • w przypadku luksusowych produktów, jak szlachetne ziarna kawy z najlepszych plantacji, dobrym wyborem będą pudełka spożywcze ze złoceniami, wykonanymi metodą termodruku,
  • idealną oprawą dla słoiczków z ekologicznymi dżemami będzie pudełko z papieru, pochodzącego z recyklingu, ozdobione jedynie logo producenta.

Funkcjonalne i bezpieczne opakowania to podstawa!

Podczas wizyty w drukarni będziecie mogli nie tylko porozmawiać o samym wyglądzie pudełka spożywczego na Wasze produkty, ale również o jego funkcjonalności. Produkty spożywcze muszą być bowiem w odpowiedni sposób zabezpieczone przed zniszczeniem, zanieczyszczeniem i wpływem innych czynników zewnętrznych. W końcu mało który klient będzie zadowolony z połamanych ciastek czy też zabrudzonego tłuszczem pudełka na frytki. Do tego dochodzą kwestie zdrowia i bezpieczeństwa, bo wszystkie zastosowane materiały muszą być przeznaczone do kontaktu z żywnością.

Jak można poradzić sobie z niektórymi z najczęściej spotykanych problemów?

  • Aby zabezpieczyć delikatną zawartość (np. ciastka, słoiczki z dżemem) dobrze jest zastosować karton o większej grubości lub odseparować pojedyncze elementy kartonowymi przegródkami,
  • w wyeliminowaniu przeciekania tłuszczu z pączków, pizzy czy frytek pomoże zabezpieczenie wnętrza pudełek specjalną folią spożywczą,
  • aby pokazać klientom zawartość opakowania, bez konieczności jego otwierania można wyciąć w nim klasyczne okienko lub okienko z folią,
  • wyjmowanie pojedynczych produktów (np. bułeczek czy czekoladek) jest łatwiejsze, gdy zastosuje się kartonowe opakowanie z wieczkiem lub klapką.

 

Podsumowując: zaprojektowanie i stworzenie idealnego opakowania na produkty spożywcze wymaga połączenia umiejętności graficznych, wiedzy marketingowej i doświadczenia poligraficznego. Tylko wtedy pudełko zachwyci klienta ciekawym designem, przekaże mu wszystkie najważniejsze informacje na temat produktu, a do tego będzie funkcjonalne, trwałe i bezpieczne. A ta ostatnia kwestia w przypadku ciastek, bakalii, herbaty, pączków i innych artykułów, przeznaczonych do jedzenia lub picia w branży FMCG jest najwyższym priorytetem.   

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?