Według badań zmysł wzroku odpowiada za około 80% naszych emocji. Taki sam procent z nas kupuje produkty tylko na podstawie wyglądu opakowania. A Philip Kotler, uznawany za twórcę marketingu amerykański ekonomista, powiedział kiedyś: “opakowanie jest pięciosekundową reklamą produktu”.
Kupujemy oczami
Przytoczone wyżej dane i słowa nie kłamią. Kupujemy oczami. Dlatego lwia część budowania strategii brandingowej produktu kosmetycznego powinna zostać przeznaczona na zaprojektowanie oryginalnego opakowania, które nie tylko będzie się kojarzyć z daną marką, ale i wyróżniać na drogeryjnej półce z kosmetykami. Twoi potencjalni Klienci, tylko na podstawie doznań wzrokowych są w stanie podjąć decyzję o wzięciu kosmetyku do ręki, a następnie o dodaniu go do swojego koszyka z zakupami. Widząc opakowanie, Klienci budują w swojej głowie opinię nie tylko o danym produkcie, ale i całej marce. Jeżeli będziesz pamiętać o tej zasadzie marketingu sensorycznego to zawsze będziesz o krok przed swoją konkurencją.
Skład vs. opakowanie
Oczywiście, ogromna część konsumentów, zwłaszcza tych bardzo świadomych, przy zakupie w pierwszej kolejności będzie kierować się składem kosmetyków czy poleceniami zaufanych ekspertów. Jednak Ty walczysz o uwagę tych osób, które wybierając nowe produkty kosmetyczne, kierują się swoją intuicją i tym “czymś”, co ich zainteresuje. Należy także pamiętać, że dobrze zbudowany design opakowania i jego kolorystyka, będą się także wyróżniać nie tylko na sklepowych półkach, ale i w reklamach, zarówno internetowych i outdoorowych.
O czym warto pamiętać, projektując pudełka na kosmetyki?
- Kolorystyka ma znaczenie
Kolorystyka powinna kojarzyć się z Twoją marką, jej historią, ideą, jaka za nią stoi i trafiać do grupy docelowej. Jeśli Twoje kosmetyki są naturalne, wegańskie i mocno stawiasz na ekologię, weź pod uwagę delikatne, zielone kolory lub barwy ziemi. Warto skorzystać też z matowego kartonu ekologicznego. Z kolei marki luksusowe mogą pójść w kierunku czerni i bieli, design uzupełniając złotymi lub srebrnymi elementami. Marki kosmetyczne, kierujące swoją ofertę do mam małych dzieci wzbudzą z kolei zaufanie pastelami. Baby blue, delikatny róż czy rozbielony żółty w takim przypadku zawsze są w cenie.
- Diabeł tkwi w szczegółach
To te szczegóły sprawiają, że Twoja marka i Twoje produkty dadzą się zapamiętać. Dlatego projektując pudełka na kosmetyki, weź pod uwagę zdobienia wykonane metodą hot stampingu, efektowne tłoczenia czy ciekawą fakturę papieru, która wpłynie także na zmysł dotyku. Jeśli zależy Ci na tym, żeby produkt w opakowaniu także był widoczny, zastosuj transparentne okienka.
- Bezwzględny zakaz kopiowania
Kopiowanie lub bardzo wyraźna “inspiracja” to jeden z największych grzechów głównych marek kosmetycznych. Chcąc wywołać skojarzenia z produktami być może popularniejszej konkurencji, marki często upodabniają do nich swoje opakowania. Takie działania są nie tylko prawnie nie dozwolone i budzą sprzeciw moralny, ale także są mylące dla konsumentów i mogą sprawić, że stracą oni zaufanie do Twoich produktów.
Jeśli nie masz pomysłu na design swoich pudełek lub masz wątpliwości, jakie rozwiązania sprawdzą się u Ciebie, chętnie Ci pomożemy. Zajrzyj do zakładki “kontakt” na naszej stronie i napisz lub zadzwoń do nas.