Drukarnia dla branży modowej. Jakie produkty można zamówić?

Opakowania i metki dla branży modowej - zmów w drukarni
Starannie zaprojektowane, przemyślane i wykonane opakowanie to część DNA każdej marki modowej. Jednak zwykłe pudełka i folia bąbelkowa to przeżytek. Zamiast tego warto podarować swoim klientom coś wyjątkowego. Dlaczego opakowanie na produkty odzieżowe jest tak ważne i jak dostosować je do brandu i grupy docelowej?

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Każdy, kto prowadzi markę modową, z pewnością ogromną wagę przykłada do jakości produkowanych przez siebie ubrań i ich designu. Dba o to, żeby były zgodne z jego filozofią, trafiały do konkretnej grupy docelowej i wpisywały się w aktualne trendy. Podobnie jest ze sklepem internetowym. Zwykle jest dopracowany tak, aby klientom przyjemnie spędzało się w nim czas i żeby poczuli się dopieszczeni przynajmniej tak, jak w salonie stacjonarnym. Nie od dziś wiadomo przecież, że każdy, nawet najmniejszy szczegół, wpływa na wizerunek i odbiór Twojej marki przez klientów.

A co z dostarczaniem klientom zamówionych ubrań i dodatków? Sprawnie działający magazyn, a także rzetelny i punktualny kurier są istotnymi elementami tej wizerunkowej i sprzedażowej układanki, ale na nich temat się nie kończy. Ogromne znaczenie ma bowiem nie tylko to, jak szybko i przez kogo dostarczane są produkty, ale również – w czym klient je otrzymuje!

Wyróżnij się!

No właśnie! Teraz, kiedy konkurencja na rynku modowym jest tak duża, warto przemyśleć sposób, w jaki pakowane są produkty Twojej marki. Zapomnij o nijakich, niczym niewyróżniających się pudełkach lub – o zgrozo – plastikowych torebkach. Przede wszystkich musisz pamiętać, że sposób, w jaki spakowane jest zamówienie jest częścią Twojego brandingu. Musi być z nim spójne i trafiać do grupy docelowej, a do tego pozytywnie wyróżniać się na tle konkurencji. 

Zrób dobre drugie wrażenie

Poza tym ciekawe i stylowe opakowanie to także sposób na zwiększenie zadowolenia Twoich klientów. Zachwyci ich nie tylko samo ubranie, ale i to, jak zostało im przez Ciebie podane. To poniekąd przeniesienie user experience z rzeczywistości online do świata offline. Z pewnością zostaniesz zapamiętany, a klienci nie będą mogli doczekać się kolejnego zamówienia.

Zwiększ swoje zasięgi

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak staranne opakowanie wpływa na popularność Twojej marki? Na pewno nie raz w mediach społecznościowych (na przykład na YouTube czy Instagramie) spotkałeś się z unboxingiem, czyli z rozpakowywaniem paczek w formie filmu lub relacji na żywo. Jeśli tak, to wiesz, że dopieszczone opakowanie zwraca uwagę i potrafi stać się znakiem rozpoznawczym. Im lepsze, bardziej dopracowane i spójne z Twoim wizerunkiem, tym większa szansa, że Twoje klientki będą chciały się nim podzielić w sieci. 

Opakowanie idealne, czyli jakie?

Wiesz już, dlaczego opakowanie jest ważne i dlaczego należy o nie zadbać. Ale jak poradzić sobie z dobraniem odpowiednich elementów opakowania i ich wyglądem? Zacznijmy więc od podstaw i zadajmy sobie pytanie: jak Twoje produkty powinny być zapakowane?

Oczywiście solidne pudełko o odpowiednich wymiarach to podstawa. Jego kształt może być dowolny i dopasowany do rodzaju produktów, które oferujesz. Najlepiej, aby było wykonane z grubego kartonu i łatwe do złożenia. Tak, aby Twoi klienci mogli je wykorzystać wielokrotnie. Jeśli jest taka potrzeba to można również pudełko wyposażyć w specjalne przegródki, które odseparują od siebie różne elementy zawartości. To jednak nie wszystko! W naszej drukarni we Wrocławiu od lat współpracujemy z markami modowymi i na naszej liście poligraficznych produktów dla branży fashion znajdują się także:

  • bibułki, w które zawiniesz zamówienie. Nie musimy mówić, że to o wiele bardziej ekologiczny wybór niż folia. Bibułka nie tylko zabezpieczy ubranie, ale i efektownie wypełni pudełko
  • naklejki z Twoim logotypem, rozpoznawczym hasłem czy imieniem osoby, która pakowała zamówienie. Taki drobny, niepozorny element można znacząco wpłynąć na Twoją rozpoznawalność i wizerunek. Możesz nakleić je na pudełko, skleić bibułkę lub po prostu wrzucić do opakowania, zachęcając klientów, aby wykorzystali je w kreatywny sposób
  • metki o dowolnym kształcie i z dowolnym zdobieniem – podobnie jak naklejki – mogą stać się Twoim znakiem rozpoznawczym. To coś więcej niż informacja o składzie, rozmiarze i cenie. Pozwól, aby przyczepione do ubrania przemówiły za Ciebie
  • kartki z podziękowaniem za zakupy pozytywnie wpływają na więź między marką a klientem, dlatego zawsze warto dodawać je do zamówień. Ich forma i papier mogą może być dowolne: pojedyncze, składane, z personalizowanym zdobieniem. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Dopasuj opakowanie do grupy docelowej

Na koniec pozostaje pytanie o to, jak dopasować opakowanie do grupy docelowej. Przede wszystkim pudełko i wszystko, co znajduje się w środku powinno być spójne z brandingiem Twojej marki. Na każdym z wybranych przez Ciebie elementów warto nanieść Twój logotyp i hasło, a dodatkowo można pomyśleć o różnego rodzaju uszlachetnieniach i ozdobnikach. Istotne znaczenie ma także grubość i rodzaj papieru, bo nawet on może budzić konkretne skojarzenia z marką.

Jak to wygląda w praktyce? Nasze doświadczenie podpowiada, że:

  • jeśli jesteś marką działającą w nurcie eko, postaw na klasyczne, szare opakowania i dodatki wykonane z ekologicznego papieru lub kartonu. Koniecznie takie, które zostaną wykorzystane ponownie, a nie trafią od razu do kosza. Tutaj najlepiej sprawdzi się minimalizm i oszczędna forma;
  • jeśli natomiast działasz w sektorze premium postaw na błysk i przepych. Tutaj sprawdzi się papier satynowy lub błyszczący, a także różnego rodzaju uszlachetnienia ze złoceniami, wykonanymi techniką hot stampingu na czele. Możemy je umieścić na pudełku lub na kartce z podziękowaniami, a także na każdym innym, dodatkowym elemencie dokładanym do przesyłki.

Jeżeli – mimo naszych wskazówek – wciąż nie do końca wiesz, jakie produkty rodem z drukarni sprawdzą się w przypadku Twojej marki to skontaktuj się z nami bezpośrednio. Z przyjemnością doradzimy, a potem dołożymy wszelkich starań, abyś Ty i Twoi klienci byli jak najbardziej zadowoleni z ostatecznego rezultatu. 

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?