Nie tylko ulotki, czyli co jeszcze można zamówić w drukarni stacjonarnej?

Pudelka na produkty
Jakie skojarzenia pojawiają się w Waszej głowie na hasło „drukarnia”? Prawdopodobnie są to ulotki, wielkoformatowe plakaty, katalogi, wizytówki lub inne materiały reklamowe. Tymczasem do drukarni zgłosić się można również ze zdecydowanie mniej szablonowymi projektami i powierzyć jej wykonanie niemal wszystkiego, co można stworzyć z papieru. Co więcej, drukarnia stacjonarna, taka jak Green Press, zrealizuje nie tylko duże zamówienia firmowe, ale również nieduże zlecenia od debiutujących marek, influencerów i osób indywidualnych

Podziel się:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Szukacie kogoś, kto przygotuje wyjątkowe pudełko na Wasze produkty lub oryginalne metki dla szytej przez Was odzieży? A może macie konkretny pomysł na autorski planer, katalog czy książkę z poradami lub przepisami dla fanów Waszej marki i nie wiecie do kogo zwrócić się o pomoc w jego realizacji? Wydawać się może, że do tego typu projektów należy zatrudnić profesjonalną agencję reklamową, której przedstawicie swoją wizję, a po kilku tygodniach otrzymacie do rąk gotowy produkt. Taki plan postępowania brzmi rozsądnie, ale wcale nie jest jedynym słusznym wyjściem. W końcu ostatecznie fizyczną realizacją Waszych pomysłów i tak zajmuje się… drukarnia stacjonarna.

Po co więc komplikować cały proces, gdy można od razu zgłosić się do specjalistów od poligrafii? Szczególnie, gdy macie swój projekt graficzny i jasną wizję ostatecznego produktu, ale potrzebujecie wsparcia merytorycznego w kwestii wyboru papieru i jego uszlachetnień albo też jesteście na początku drogi twórczej i dopiero testujecie swoje pomysły. Weźmy jednak pod lupę kilka najpopularniejszych grup produktów poligraficznych i omówmy je w oparciu o nasze drukarskie doświadczenia.

Drukarnia do zadań specjalnych – co można jej zlecić?

 1.      Opakowania i pudełka na produkty

Opakowanie produktu stanowi jego wizytówkę i swego rodzaju zapowiedź, co klient znajdzie w środku. Jeżeli jest dobrze zaprojektowane i wykonane to nie tylko doskonale chroni zawartość, ale również przekazuje wartości marki i… wprawia kupującego w zachwyt. Warto więc poświęcić dużo czasu, by stworzyć pudełkowy ideał. Co to oznacza w praktyce? W zasadzie co innego w przypadku każdego rodzaju produktu. Luksusowe kosmetyki warto zapakować w minimalistyczne pudełko ze szlachetnymi złoceniami i lakierem wybiórczym. Te wytwarzane w niewielkiej manufakturze wyłącznie z naturalnych składników lepiej będą się z kolei prezentowały w opakowaniach z ekologicznego kartonu z logo tłoczonym na jego wieczku.

Trudniejszym zadaniem jest stworzenia doskonałego opakowania na produkty spożywcze, ponieważ muszą one być nie tylko eleganckie, ale również funkcjonalne. W Green Press stanęliśmy kiedyś przed wyzwaniem wykonania pudełek na pączki w taki sposób, by tłuszcz i lukier nie przenikały przez karton i nie tworzyły na jego powierzchni nieestetycznych plam. Po długich rozmowach z klientem i poznaniu jego oczekiwań zrobiliśmy opakowanie od wewnątrz zabezpieczone folią, co okazało się strzałem w dziesiątkę.

2.      Papierowe metki i zawieszki na ubrania

Jeżeli działacie w branży fashion, zarówno na wielką skalę, jak i w wariancie mikro, to z pewnością wiecie, że oznaczenie swoich produktów wyjątkowymi metkami jest fantastycznym sposobem na wyróżnienie się w morzu konkurencji. Szczególnie, jeśli sprzedajecie swoje produkty w większych sieciach handlowych i musicie zawrzeć na nich nie tylko nazwę marki i rozmiar odzieży, ale również cenę i komplet dodatkowych informacji. W Green Press mieliśmy przyjemność tworzyć klasyczne kartonowe metki z logo producenta, a także zawieszki o najróżniejszych kształtach, kolorach i rozmiarach, w tym wykonane z ekologicznego papieru. Wszystko po to, by nawet tak niewielki detal był spójny z charakterem i wartością marki, bo w końcu „diabeł tkwi w szczegółach”.

3.      Notesy, planery, kalendarze

Planery, kalendarze i notesy od pewnego czasu cieszą się olbrzymią popularnością, szczególnie te wyglądem i możliwościami odbiegające od standardowych produktów, dostępnych w marketach. Jeżeli macie pomysł na wyjątkowy planer dla swoich klientów, fanów czy wielbicieli swojej marki to drukarnia stacjonarna również pomoże Wam w jego realizacji. Jedynym ograniczeniem jest tu w zasadzie Wasza wyobraźnia. Z naszą drukarnią współpracowali już fantastyczni eksperci z różnych branż, a także znani influencerzy i blogerzy. Mieliśmy wyjątkową przyjemność tworzyć zupełnie innowacyjny planer zapachowy, dopracowany do perfekcji i w 100% ekologiczny notes do kaligrafii, kalendarze z oryginalnymi wkładkami, kolorowymi kartkami i wklejanymi ręcznie przekładkami, a także wiele, wiele innych niezwykłych projektów.

4.      Kompletne pakiety materiałów graficznych dla konkretnych branż

Spójna identyfikacja wizualna to biznesowa podstawa. Jeżeli jesteście właścicielami pensjonatu, prowadzicie restaurację czy salon SPA to z pewnością wiecie, ile różnego rodzaju druków i materiałów dla gości potrzebujecie. W przypadku hotelu są to zwykle koperty, koszulki na klucze, zawieszki na drzwi, notesy do pokoju, a nawet pocztówki z wizerunkiem obiektu. Restauracje potrzebują drukowanego menu czy woblerów na butelki, a organizatorzy targów – identyfikatorów, segregatorów, torebek na gadżety itp. W Green Press jesteśmy przygotowani na drukowanie pakietów materiałów dla różnych branż i regularnie robimy to dla wielu podmiotów, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich.

5.      Kartki świątecznie, zaproszenia i inne druki okolicznościowe

Półki marketów, sklepów papierniczych i specjalistycznych uginają się od różnego rodzaju zaproszeń, kartek świątecznych i pocztówek. Teoretycznie wystarczy wejść do jednego z tych miejsc i wybrać coś dla siebie. W praktyce sprawa jednak nie wygląda tak różowo, bo rzadko można trafić na projekt wyjątkowy i w 100% zgodny ze swoim gustem. W takiej sytuacji pomóc może właśnie stacjonarna drukarnia, która przełoży na papier Wasz indywidualny pomysł, a w razie potrzeby również doradzi w kwestii wyboru papieru, podpowie sposoby jego uszlachetnienia i zdradzi poligraficzne sztuczki na dodanie projektowi tzw. pazura. Green Press żadnych wyzwań się nie boi i na swoim koncie mamy setki kartek świątecznych (prywatnych i firmowych), zaproszeń na śluby, eventy i specjalne wydarzenia, a także podziękowania dla gości czy klientów. Jeżeli więc macie ciekawy pomysł i chcecie go zrealizować to drukarnia jest do tego najlepszym miejscem.

Pudełka, notesy, planery czy kartki okolicznościowe nie są oczywiście jedynymi produktami, które można zlecić do wykonania drukarni. Ważny element naszej pracy stanowią też projekt spod znaku „self-publishing” i „custom publishing”, czyli różnego rodzaju poradniki, książki czy przewodniki, które drukujemy na indywidualne zamówienia autora czy marki. Więcej na ten temat z pewnością jeszcze u nas przeczytacie.


 

Zobacz więcej:

Po czym poznać dobrą drukarnię?

Wydawać się może, że w dobie internetu i powszechnej cyfryzacji, papierowe ulotki, katalogi czy wizytówki odchodzą do lamusa. Tymczasem właśnie dzisiaj mają one zdecydowanie większą moc i wartość, bo choć spotyka się je rzadziej to są dużo bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu. Aby jednak realna forma pudełka, ulotki, katalogu czy plakatu dorównywała projektowi graficznemu, musi być wykonana przez dobrą drukarnię. Po czym poznać, że taka właśnie ona jest?

Od czego zależy wycena w drukarni?

Zapytania ofertowe do każdej drukarni spływają zwykle w ilościach hurtowych. Kiedy jednak potencjalny klient otrzymuje kosztorys prac to często jest zaskoczony podaną kwotą. Tymczasem wycena w drukarni zależy od bardzo wielu elementów, o których w dużej mierze decyduje właśnie zamawiający. O jakich czynnikach mowa?